Hoi ,
Ik zit met een groot probleem .
Vorige week gaf de boordcomputer aan " Stop oliedruk te laag "
het was wel 05:00u s'ochtends en -12°C , dus ik dacht olie te dik ..?
Auto stilgelegd en terug gestart en weg probleem , de dag erop hetzelfde
maar zondag rijd het vrouwtje uit , weer die melding ( en ze heeft die genegeerd ... )
na een 10 tal km begint de auto redelijk te roken uit de uitlaat , ze blijft doorrijden
daara heeft ze me opgebeld , ik had al een bus olie meegenomen en er 3,5 Liter bijmoeten tanken voor ik terug oliepeil had .
heb erzelf dan een 1 km mee gereden , maar hij bleef roken uit de uitlaat
ik hoorde zelf de olie koken in de achterste pot .
Depanage gebeld en wagen laten afvoeren naar de garage .
ik had hier en daar al eens rondgehoord en de uitkomst was allemaal hetzelfde , motor kapot .
Scheur in de cilinder , ...... allerhande prognose's , ook de garagist was blijkbaar zeker dat de motor stuk was .
Nu heeft hij vandaag de compressie gemeten en die is ok ..?
Iemand dergelijks al een meegemaakt ? of suggesties ?
Mvg
Danny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
grote kans dat je carterventilatie bevroren is geweest alles aan peil zetten carterventilatie schoon maken en gaan proberen
op rare geluiden letten en olielampje in de gaten houden auto zal wel flink roken omdat de uitlaat vol met olie zit.
Bedankt voor de reactie Karel ,
heb terjuist nog met de garage gebeld ,
ze gaan de motor eruit halen en de turbo controleren
carter heb ik hem ook wel iets van horen zeggen ...
het rare is dat ook rookte hij hard , eigenlijk de wagen normaal reed , zonder rare geluiden
12 jaar
ik ben benieuwd
de motor eruit halen om de turbo te controleren? het moet niet gekker worden zeker.
Dit is de economie in leven houden op de belgiesche manier want je kunt er dan wel lekker makkelijk bij.
Maar ik denk dat ze de hele motor uit elkaar halen , lagers controleren enz en dan vind ik het nog niet zo gek.
ja, maar ik begrijp het niet. als ik het goed lees, is de compressie goed, loopt de motor ook gewoon, meet desnoods de oliedruk en ga eerst eens rijden met dat ding als ie dan weer in een mum van tijd 3.5 ltr olie wegwerkt hoef je em ook niet meer uit elkaar te halen, dan kun je em gewoon weggooien (lees andere motor)
Het is een werkwijze ,ik zou het ook op jou manier doen.
Ze hebben de motor er nu al wel naast mocht er toch schade zijn scheelt toch een paar dagen dat je weer rijd , het is maar hoe je het allemaal bekijkt.
Eerlijk gezegd was ik begonnen met het controleren van de turbo zonder de motor er uit te halen. Als er zoveel olie doorgaat moet je toch wel speling op rotor as voelen, ook al kun je er slecht bij.
die mening had ik idd ook, als dat goed is gewoon eerst proberen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar