👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Dag allen,
Afgelopen dinsdag op de snelweg ben ik stil gevallen met mijn 307. Voor het stil vallen hield de auto meerdere malen in om na een seconde of 2 weer keurig op te pakken. Na compleet stil vallen heeft ANWB de auto uitgelezen, de errorcode die naar boven kwam betrof de krukassensor.
De auto is naar de peugeot garage in Assen gegaan en aldaar vonden zij inderdaad het zelfde euvel. Echter bij het inspecteren van de sensor zelf kwam men er achter dat deze nat was van de olie. Op hun aan raden zijn de kappen los gemaakt en kwam men er snel achter dat er behoorlijk wat uit de oliepakking kwam. Daarnaast was volgens hen de waterpomp ook lek geraakt en was het algehele advies om de hele mikmak te vervangen (distributie riem, waterpomp, pakkingen e.d.) Nu heb ik zelf nog niks gezien na demontage aangezien ik meer dan 130 km verderop woon en kan dus nog niet verifieren dat dit allemaal klopt...
Een maand geleden heeft de auto echter nog een volledige grote beurt gehad en is niks van dit aan het licht gekomen. Nu is mijn vraag of dit zo patsboem ineens kan gebeuren of dat zoiets geleidelijk gebeurd (en dus ook niet is gezien tijdens de grote beurt). Ik heb namelijk nog nooit olie o.i.d. onder de auto gehad op de parkeerplaats.
Daarnaast is mijn vraag wat het vervangen van een distributie riem, waterpomp, pakkingen en het vervangen van de sensor zou kosten?
ik hoor graag van jullie!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor zover ik weet wordt tijdens een beurt,hoe groot ook, de distributieriem niet gecontroleerd.Hoeveel km heeft de riem gedraaid? En prijzen,tja, je kunt ergens anders een offerte vragen.
Dag allen,
Alles is inmiddels vervangen (olie pomppakking, water pomp, distributie riem en nokkassensor) en de auto heeft een week perfect gelopen.
Echter sinds het weekend merk ik dat hij beduidend meer diesel nodig heeft als eerst, zowel met optrekken als cruisen op de snelweg. Na een beetje rekenen kom ik op een plotselinge stijging van ~15% uit.
Nu lees ik hier en daar dat de nokkenastiming na een distributieriem wissel nog wel eens net verandert kan zijn en dus voor een hoger verbruik kan zorgen. Echter heeft de auto in de eerste week wel prima gelopen. Ik weet dus ook niet of ik hier het probleem moet zoeken.
Geen idee of het er iets mee te maken kan hebben maar de stijging kwam afgelopen zondag opzetten nadat het het hele weekend flink geregend had. Zou dit een effect kunnen hebben?
Heeft iemand een idee waar ik de oorzaak van de stijging zou moeten zoeken?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar