close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: oliedruk

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: hdi 1400

Na ongeveer 10 km gaat soms het oliedruk alarm lampje aan bij wachten voor een stoplicht
Na wat gas geven gaat het uit. Kan het de oliedruk sensor zijn of een slechte verbinding? Momenteel gaat het signaal lampje niet aan bij aanzetten van het contact.Waar is ergens onder de motorkap de sensor te vinden zodat ik deze kan cotroleren op werking en eventueel een slechte verbinding. Het olie peil is goed .!

Geplaatst door

wariel (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

werkelijke oliedruk laten meten om te kijken of de pomp nog goed is zou ik als eerste doen. Als de druk goed blijkt te zijn controleren of de sensoren nog goed zijn. Dat bij lage toeren de druk te laag wordt doet er mij aan denken dat de pomp versleten raakt.

Erwin2907 0

15 jaar

Pomp versleten bij een auto van 2001 lijkt mij erg voorbarig.
Kijk eerst maar naar de aansluiting van de bedrading.

Hans4040 1320
badge vip badge

15 jaar

[quote=Hans4040]Pomp versleten bij een auto van 2001 lijkt mij erg voorbarig.
Kijk eerst maar naar de aansluiting van de bedrading.[/quote]
mij ook, maar ik kijk puur naar de symptomen die benoemd worden door de topicstarter en kies dan een (voor mij) logische volgorde van onderzoeken.

Dat de oliedruk lager wordt na 10 minuten kan komen doordat de olie dunner wordt en de pomp dus iets minder druk zal leveren met de dunnere olie, want een versleten pomp betekent grotere interne lekkage in die betreffende pomp.
Het voorkomen van lage oliedruk kan ik daar ook op herleiden, want het komt voor bij lage toeren. Het halen van de benodigde druk is in dat gebied kritischer dan bij zegge 3500 tpm.
Vandaar mijn gedachte aan de pomp.

Erwin2907 0

15 jaar

Wat is de kilometerstand? Dat zegt meer dan de leeftijd... Voldoende oliedruk is wel belangrijk i.v.m. turbo, na acceleratie.... juist voor dat verkeerslicht bij stationair toerental. Net als de slijtage van de distributie(nokkenas e.d.), maar een controle van de verbindingen is makkelijker dan olidruk meten. Lijkt mij dus de juiste volgorde elektrisch eerst dan oliedruk meten.

Jaap Jansen 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.