Hallo allen,
ik heb onlangs een krukaskeerring bakzijde bij de dealer gehaald,onderdeelnummer 0000012728,want dat gaf de computer aan.
Nu blijkt dat dat niet de goeie is,die van mij is een stuk kleiner.
Wat voor type bak heb ik dan?
De dealer begrijpt het niet,ik nog minder en er is niks bekend over een vervangen versnellingsbak.
Gelukkig is die oliekeerring niet lek,maar was het de keerring van de aandrijfas links,en die onderdeelnummers kloppen wel,0000312144 en 0000312146.
Ook de lagers 0000217520 en 0000217521 zijn van het juiste type.
iemand?
Groeten Sieto
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De dealer moet je verder kunnen helpen.
Onderdeelnummer 012728 is inderdaad de krukaskeering voor een 406 1ste model en 406R 1.8 i 16v 117 en 112pk en de maat van de keerring = 90X110-7
Ook als de wagen uitgerust is met een automaatbak, blijft dit nummer hetzelfde.
bedoel je misschien de keering van de prise as van de versnellingsbak? Die is inderdaad veel kleiner dan de krukas keering.......
ja,die bedoel ik,de prise as,weet iemand daar het nummer van,als ik bij de dealer vraag om de keerring van de versnellingsbak,krijg ik dus blijkbaar de keerring van de motor mee.
14 jaar
Als je inderdaad gevraagd hebt om de KRUKASkeerring bakzijde zoals aangegeven in je vraag, kan ik me voorstellen dat je de verkeerde hebt meegekregen als je de prise-as keerring bedoeld.
Het nummer hiervan kan de dealer opzoeken, nu je de naam weet van wat je bedoeld.
Wil je het ond.deel nummer nu weten, dan moet je de laatste 8 cijfers van chassisnummer hier even plaatsen zodat het juiste onderdeelnummer opgezocht kan worden.
het is nog steeds niet gelukt,lekt nog steeds olie ondanks dat alle keerringen onderhand vernieuwd zijn.
Ik ben er onderhand klaar mee,ik vul hem 1 keer per half jaar wel ff met een litertje bij,
wat mij betreft mag het draadje op slot.
iig dank allen
13 jaar
bij deze motor wil de stop in het motorblok achter het vliegwiel loslopen en lekken. Wordt vaak verward met een lekkende krukas keering. Een nieuwe koperring erachter en het is op gelost. MAar vliegwiel en bak moeten hiervoor gedemonteerd helaas
nog ff de oplossing,tijdens de apk bleek niet de versnellingsbak,maar een slang van de stuurbekrachting te lekken,en het gekke was dat het oliepeil niet veel gezakt was,dat controleer ik regelmatig.
En natuurlijk lekte de leiding precies op de bak,zul je altijd zien.Met het schaamrood op de kaken heb ik het pand verlaten,haha.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar