Wat wordt verstaan onder drukopbouw in het koelsysteem. En is dit een probleem? Ik neem aan dat met een draaiende motor altijd enige druk wordt opgebouwd, maar hoor mijn monteur wel eens zeggen dat teveel druk kan duiden op een lekke koppaking (oftewel kromme kop). Wie kan me dit uitleggen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Willem alle vloeistoffen zetten uit bij verwarming.slangen zwellen op. Het metaal van het motorblok ook,zet ook wat uit maar dit is te verwaarlozen. Bij 80 gr. celcius komt uit water gas vrij maar door opgebouwde druk wordt dit verschijnsel weer gestopt en door toevoeging van de antivries. De werking van een snelkookpan. Zo kan de temp. van de koelvloeistof wel oplopen tot 120 gr. onder een druk van 1 Bar zonder dat er stoom ontstaat. Heb je bij jouw motor al 1 Bar druk met een overmatige temperatuuraanwijzing dat is of de pomp buiten werking of de kop is lek (pakking ) Als de termostaat niet opent dan is er wel druk maar de radiator blijft koud en de temp. loopt hoog op. Als je zeker wilt weten of de pakking nog goed is laat dan controleren of er uitlaatgas bij de koelvloeistof zit. Groeten.
Dank, helder. Er zit een klein beetje druk in, als ik na een half uurtje rijden voorzichtig het dopje van het expansievat draai puft ie wat lucht er uit maar zit geen echte druk achter zodanig dat er koelvloeistof uit spuit. Denk dat het meevalt met de kop...
14 jaar
Opgelost door de garage,
12 jaar
Kop is heel, pakking stuk.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar