Goedenavond,
Mijn Peugeot 207 1.6 VTI heeft nu 194.500 km gereden.
Het olieverbruik is over een periode van 60.000 km gestegen van 1l / 4000 km naar 1l / 1800 km. Ik weet dat deze motoren bekend staan om hun olieverbruik. Er is geen extern lek, de olie wordt inwendig verbrand.
Nu dient er een dure reparatie uitgevoerd te worden namelijk de distributieketting. Daarnaast zijn er nog aantal overige kleine punten die aangepakt moeten (remschrijven, gaatje uitlaat, condensor). Totaal gaan de reparatiekosten wel richting de €2000,-
Wat is jullie ervaring met deze motoren boven de 200.000 en het olieverbruik? Is er nog wat te doen aan het olieverbruik?
Kan ik hier nog een tijd mee rijden of is het beter om afscheid te nemen?
Ik hoor het groot jullie mening / advies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou er persoonlijk gee 2000 meer aan besteden, 1 liter op 1000 is wel erg kritiek en daar gaat hij al aardig op af. een motor met minder kilometers kost n stuk minder. Maar is de auto dat waard
Hallo.
Ik zit dat verhaal zo te lezen, ik heb zelf een 207 SW met een 1.6 ltr motor met 120 pk van 2008 en ik heb een normaal olieverbruik.
Uw 207 is zelfs een jaar jonger dan de mijne dus ben ik bang dat er in uw geval iets stuk/versleten is, misschien een pakking uitgedroogd, maar € 2000,00 lijkt me wat ver gezocht.
Misschien een idee om eens de auto te laten nakijken bij een andere (Peugeot) dealer, die weten waar ze zoeken moeten, misschien dat dat hoge bedrag dan wat lager uitvalt.
Mijn vorige Peugeot had een verdroogde rubber pakkingring op het oliefilter en had ook een behoorlijk hoog verbruik, pakkingring vervangen en opgelost was het. Een off.Dealer moet in zijn systeem kunnen terug zien wanneer er een distributieketting/riem is vervangen.
Ik zou toch eens naar een andere (Peugeot)dealer gaan, je weet nooit wat er uit komt.
Succes
6 jaar
als de motor inwendig de olie verbruikt is het geen pakkingring , eerder klepgeleiders en de seals ervan , of schraapveren. dis vervangen veranderd het verbruik niet. ook mijn auto verbruikt niets en n peugot staat bekent om zn koppakking na zoveel jaar
Auto is al bij meerdere garages geweest en zelfs bij een onafhankelijke revisie specialist. Die geeft aan dat het waarschijnlijk de seals of de olie schraapveren zijn.
De peugeot dealer geeft aan dat het een olieverbruik van 1/1800km normaal is bij deze auto's.
Als ik kijk naar de volledige onderhoudshistorie kijk (opgevraagd bij dealer) zie ik dat de auto vanaf dat die nieuw was altijd wel een liter per 4000/5000 km heeft verbruikt.
6 jaar
Wat leeftijd aangaat zou ik er niet investeren , heeft de auto andere waarden is het aan u. een kop is vrij snel geplaatst, schraapveren is n duurder klusje , zeg maar gerust klus
mvg Johan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar