Peugeot 206: Onsteking defect

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hallo, heb geen vonk op bougie van de 2de cilinder. laten uitlezen in de garage gaf 2 foutcodes aan nm. inspuitventiel of bobine. De inspuitventielen werken goed.
De bobine vervangen door een nieuwe. Na een rit van 10 km wederom hetzelfde probleem. De bougie van de 2de cilinder was helemaal nat en zwart van kleur, heb deze met de bougie los op het motorblok getest (motor gestart) echter geen vonk.
Bougie met bobine teruggeplaatst motor blijft op 3 cilinders lopen, motormanagement controle lamp (oranje) blijft branden.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen c.q. oppakken. Heb geen elektr schema of zo ben geen ervaren sleutelaar
Bvd. Ruud

RuudL56

Geplaatst door RuudL56 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Wat waren de 2 foutcodes? (Exacte tekst en nummer indien mogelijk.)
Hoe weet je dat de injectoren goed werken?

RuudL56 (0), 5 jaar geleden

De exacte foutcodes kan ik je helaas niet geven, in hun database verwezen deze naar injectoren en bobine. De injectoren zijn doorgemeten en hebben allen een weerstand van 12,25 Ohm. Nadat ik de bougie uit de 2de cil had gehaald hebben de motor ook nog eens gestart en er spoot benzine uit de betreffende injector dus, naar mijn mening werkt deze dus wel.

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

De injector zit in het inlaatkanaal. Die kun je niet zien als je via het bougiegat naar binnen kijkt.
Kennelijk spoot de brandstof door het bougiegat omhoog. Heb je de hoeveelheid vergeleken met een andere cylinder?
Ik denk dat de injector lekt of open blijft staan.

Foutcodes die verwijzen naar een injector wijzen op een elektrisch probleem, b.v. kortsluiting.
Zo'n kortsluiting kan er voor zorgen dat de injector open blijft staan.

Ik zou er niet meer mee rijden. Je loopt het risico om de dure katalysator te slopen.

RuudL56 (0), 5 jaar geleden

Na controle van de injectoren zijn deze onderling van cilinders ook gewisseld, het probleem is gebleven om meer schade te voorkomen wordt er niet in de auto gereden. Bedankt voor je opmerking.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum