auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 106: Ontluchten van het Koelsysteem

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3rally

Hallo,

Wat is de juiste wijze voor het ontluchten van het koel systeem van een 106rallye?.

Heb het kvs vervangen omdat dit mega smerig was (waarschijnlijk door water wat er veel telang in heb gezeten)

Wat ik nu heb geporbeert is,

1.Alles gevult.
2.De dop eraf gehaald van de kvs, en rechts van de radiateur de Ontluchtingsnippel eraf gehaald
3.Nippel rechts van het blok, Boutje (inbus), die erin geschoefd zat.(eruit gehaald)
4.Nippel voor het schutbord verwijderd.(fiets ventiel achtig)

Dit had ik doorgekregen, en dan zou ik moeten starten en ervoor te zorgen dat er kvs, uit de nippels kwam waarna
ik die dicht moest doen. en dan zou daar de kvs verdwenen zijn.

Enige probleem is, als ik het zgm vul, en dan start dan sproeit ie direct al door de gaatjes heen.
alleen niet die rechts aan de radiateur is en de gewone dop.


Als ik alles dicht doe behalve de dop van de radiateurs(de gewone vuldop) en de ontluchtingsnippel),
word het blok warm maar de radiator niet..(stroomt dus blijkbaar niet) ?


Wat is in vredesnaam de juiste werkwijze, word er onderhand knetter gek van :P.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,(overigens graag ik basisschool taal uitleggen) :)

Bedankt !!.

Geplaatst door

Mark Jonker (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

alles open,vullen tot er vloeistof uitkomt
dicht draaien en starten.
warm draaien tot vent inschakelt.
dan ventiel los draaien niet er uit.tot vloeistof zonder lucht bellen uitkomt
dan op blok inbus het zelfde
dan radiateur.
wel blijven bijvullen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

mischien voor dfe duidelijkheid. Het is normaal dat eerst alleen je blok warm word. Pas als het blok een temperatuur van 80-90 graden heeft bereikt, gaat de thermostaat open, en vloeit de kvs ook door de radiateur, hierdoor koelt het blok af. En als dan alles weer op temperatuur is, dan gaat je ventilator draaien

amplifier 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.