Peugeot 106: Motor word erg warm

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 rallye

Hey mensen,

ik heb het volgende probleem heb net een paar dagen geleden mijn kvs vervangen en GOED ontlucht. heb het zelfs een paar keer over gedaan. en overnieuw etc. (de nodige aandacht aan besteed dus ga er numaar vanuit dat het goed is).

Alleen mijn probleem nu is dat het blok toch aardig warm word. Meter komt verder dan het midden (ong 3kwart en hier blijft hij gewon als hij op bedrijf temp is). Verder als dat hoort dus.(heb de kvs direct vervangen toen ik de auto kocht een week geleden dus weetniet echt hoe het voorheen was)

Iemand een idee?, moet normaal gesproken die Fan achter de radiateur dan gewoon gaan draaien om dit te compenseren ?. Deze gaat pas aan als hij stilstaat en nog IETSIE warmer is.

Doch als ik kachel aangooi word hij weer IETSIE koeler.

Jullie enig idee ?

Bedankt alvast ! :)

Mark Jonker

Geplaatst door Mark Jonker (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

mark hoe je meter moet staan durf ik niet tezeggen.
dat je ven pas aan slaat als je gestopt ben kan met deze temperaturen wel kloppen.
dat de temperatuur zaakt bij aan zetten van de kachel is normaal.
ik denk dat er niks aan de hand is.
mijn advies ga er mee rijden eerst normaal en kijk wat er gebeurt gaat dit goed geef hem er dan is van langs en kijk wat er dan gebeurt maar als alles dan goed blijft dan moet het normaal wezen.

groetjes jan.

Royenzo (0) PRO, 17 jaar geleden

Hoihoi,

Ik denk dat eventueel (stomme timing GEBEURD nu eenmaal met auto's) je thermostaat blijft hangen, deze is wel goedkoop. Verstopping in je radiateur of koelkanalen ZOU kunnen.

Als het vloeistofniveau goed is, je overdrukdop op t reservoir of radiateur zelf zijn ook in orde, ontlucht is gebeurd zeg je...blijft er niet veel over!

Als het toch blijft, neem contact op met de vorige eigenaar indien mogelijk voor meer zekerheid.

Succes

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

liijkt toch normaal
fan schakelt meestal pasbij 3/4 of meer in

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Lijkt mij normaal, koelvloeistof bij normale werktemperatuur is 90 - 95 graden, net daarboven komt de koelvin bij om extra te koelen.

Zie bovenstand advies.

Cor

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

kijkop topic motor komt niet boven 75 graden
kan je mooi thermostaat uitwisselen(gegevens dan)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.