Peugeot 407: Op 2 cilinders lopen na tijdje rijden

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: RFN

Beste techneuten:

Wij hebben en 407 binnen die op 2 cilinders loopt en slecht trekt (klacht van klant).
Bobine en bougies vervangen,uitgelezen en tijdens proefrit inderdaad weer op twee cilinders lopen.
Maar ook gaat de ESP/ABS in storing.
Eerst MM lampje aan (rijd dan nog goed),vervolgens ESP storing en motor loopt dan direct op twee cilinders.
Opgeslagen fouten: MM: Permanente storing haperende ontsteking in een of meerdere cilinders.
ESP: Tijdelijke storing onder spanning.
Tijdelijke storing communicatie motor regeleenheid.

Ken wel de problemen met de klepstotters maar heb dit nog nooit onder het rijden gehad,alleen bij het starten of direct erna.
Misschien de ECU defect?
Is er iemand die een idee heeft??? Alle tips zijn welkom

Bvd John

JOHN5671

Geplaatst door JOHN5671 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

een missfire kan ook onstaan door een te arm of te rijk mengsel

al een 4 gas test uitgevoerd?

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

als er een probleem zou zijn met de bobine zou je zelf nog direct storing kunnen krijgen dat bobine 1 of bobine 2 niet goed is

kun je ook uitsluiten welke het is
1-4 of 2-3 dat mee ophoudt
compressie al gemeten, cilinderlektest al gedaan,
distributie staat op tijd
injectors al gemeten

alle belangrijkste heb je van mm de p-code maakt het makkelijker
verder ook de laatste acht van chassisnummer

verder klepstotters dan zou de motor nog wel lopen alleen erg tikken


esp moet je negeren
dit komt doordat de mm storing heeft en uitvalt

JOHN5671 (0) PRO, 12 jaar geleden

Viergasmeting is goed (als de motor goed loopt).

Peugeot werkt niet met P code's.
Motor loopt tot aan storing perfect,dus compressie en kleppen lijken me onwaarschijnlijk.
Bedrading en stekkers zijn nog extra gecontroleerd (geen oplossing).
Waarschijnlijk toch ECU defect.

Wordt vervolgd

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

John, de PSA groep (peugeot en citroën) werken wel met P codes, renault werkt NIET met Pcodes

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

wou net zeggen zie ik dat boven net sneller was
werk zelf bij peugeot dus wist heel zeker dat er p-code moet zijn
met deze code kan ik kijken wat de verdachten delen zijn (via chassisnummer)


als dit 2.0 is kun je eventueel ook nog kijken of je kvs in de computer hebt
als dit zo is controleer je kvs sensor eens
is dit zo dan vervang motor ebe (ecu), motorkabelboom en kvs sensor

verder kun je ook nog psf1 (zekeringkast) proberen
vooral als er aftermarket xenon in zit
deze zullen verwijderd moeten worden (weet niet of bekabeling anders maken werkt) omdat daardoor psf1 om zeep helpt
deze geeft 12volt aan de bobineblok
tijdelijk een gezekerde 12volt direct op zetten en proefrit om het uit te sluiten

als laatst wat ik nog mis is injectoren
heb je deze weerstand al doorgemeten
en zijn deze nog goed

verder heb ik km-stand niet deze kan eventueel nog helpen
samen met chassisnummer kan ik misschien nog iets betekenen

JOHN5671 (0) PRO, 12 jaar geleden

Motor ECU was defect aansturing van injectoren viel uit.
Is vernieuwd en auto rijd weer goed.

Dank voor de tips John

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.