Goedemiddag Iedereen;
Een Peugeot 407 , 2.0 Hdi , Bedrading Doorgefikt, Doordat Ergens Egr-pijp Niet Goed Had Gemonteerd.
Nieuwe Draadboom Bij Peugeot Gehaald En Alle Andere Componenten Vervangen Die Ook Verschroeid Waren Door Het Brandtje.
Alles In Elkaar Gezet ,maar De Auto Slaat Niet Aan,( Met Remmen Reiniger Wel)
Ik Heb De Auto Naar Dealer Gesleept Om De 407 Uit Te Lezen Cq. Herprogrammeren!. De Dealer Heeft Geen Nieuwe Software Voor Deze Auto Omdat Dit Al Up To Date Is.
Wat De Chef Monteur Heeft Gezegd Is Dat Het [vermogen Relais] Niet Werkt. Maar Hij Kon Niet Vertellen Waar Dat Ding Zich Bevindt En Wat Het Precies Doet, Hij Zei Wel Controleer Eerst De Verstuivers ....
Mijn Vraag Is: Heeft Iemand Hierop Een Reactie?, Heeft Iemand Hier Ervaring Mee?
Wat Is Deze Vermogen Relais En Waar Zit Dat?; Is Het Toch Een Hopeloze Geval Deze 407?
Graag Een Eerlijk En Technische Antwoord Van De Beste Techneuten!!!!
Mvg Abccorrect
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee, ik weet niet wat er allemaal meeverbrand is.Dit heb ik nog niet meegemaakt. Maar als je de oude kabelboom nog eens goed bekijkt kun je zien welke draden er te heet zijn geweest en waar die naar toe gelopen hebben. Is er misschien schade ontstaan in een aansluitende kabelboom?
Even vragen wat de foutcode was(die zegt soms meer), of ergens uit laten lezen met een tester die de foutcode er wel bij geeft.
Ik neem tenminste aan dat ze na het uitlezen tot de conclusie"vermogensrelais" zijn gekomen.
Dat hij aanslaat op remmen reiniger ben je al een eind verder mee, maakt het allemaal iets gemakkelijker.
Neem aan dat hij ook aanslaat wanneer de auto aangesleept word?
Ik zou het start toerental en de brandstofdrukken eens goed laten bekijken met software.
Als een van beide ook maar iets te laag is slaat hij ook niet aan.
Je krijgt hier alleen maar eerlijke antwoorden!
Oiram
even voor de duidelijkheid, slaat ie aan op remmenreiniger en blijft ie daarna gewoon lopen, of loopt ie alleen even op de remmenreiniger zelf?
remmenreiniger bij een hdi lekker voor de pomp
ik denk datie het niet in de pomp heeft gedaan maar gewoon in de inlaat.
@TS. plaats of mail laatste 8 cijfers van chassisnummer dan kunnen we het elektrisch bekijken en zeggen waar dat vermogensrelais zich bevindt.
vermogensrelais zit naar mijn weten in de psf1
of te wel zekeringkast onder de motorkap
alleen 206 en oudere modellen ken ik nog met vermogensrelais
nieuwe hebben het ook in de bsm zitten (weer andere naam voor zekeringkast onder motorkap)
maar hij is uitgelezen wat kwam daaruit
heeft de computer de brand wel overleeft door de hitte
wat egr klep zit maar 20-25cm vandaan
waar is de bedrading doorgefikt denk namelijk niet direct bij de klep
want als deze draden doorfikken heb je ook een kapotte computer
ivm egr klep direct 5 draden naar de computer gaan en niks tussen zit
goedemorgen;
bedankt voor de snelle reactie,
de verbrandde kabels waren van gloeibougies,krukas sensor,deel van de 1 en 2de verstuiver,vacuum slangen achter het blok, de hele kabelboom vertakt zich vanaf de bovenste computer bij de accu ,maar daar was het nog heel.
brand heeft maar een paar seconden gewoed, en is toen snel met een poeder blusser uit gedaan(taxi).\
de dealer heeft geen gegevens of fout codes gegeven, het enige dat de chef zei,was dat de uitlees apparaat aangaf :VERMOGENSRELAIS, maar wist niet te zeggen wat dat precies is.,
chassisnr auto:21153550
mvg abccorrect
is er geen hoofdzekering stuk onder de bsm(zekeringkast motorruimte) of de kast zelf wellicht toch stuk.
Blijft de motor lopen nadat hij op remreiniger is aangeslagen, of draait hij alleen op die remreiniger?
Oiram
ja, dat vroeg ik ook al, maar ik dat de ts daar overheen heeft gelezen.
Nee, blijft helaas niet lopen, alleen als je steeds remmen reiniger inspuit en ik wil niet zoveel gaan gebruiken, met aantrekken wagen slaat motor ook niet aan.
EGR is al nieuw.
alle zekeringen die ik ka zien en zichtbaar zijn,zijn nog heel.
door brand zijn de draden bloot gelegd,zou het kunnen zijn dat er ergens een zekering om de computer te beschermen? ik zou denken dat er ook kortsluiting is ontstaan door het brandtje!.
abccorrect
Tja, staat er 5 volt op het systeem?
Gaat het mms lampje aan?
Toch niet toevallig een transponderprobleem?
De zekeringen die belangrijk zijn staat daar ook spanning op waar het ook nodig is?
Zitten er geen hoofdzekeringen ónder de zekeringkast in de motorruimte?
In het meest vervelende geval is de ecu ook overleden, opsturen naar AC tronics?
succes
ik heb de retour hoeveelheid opgevangen in een beker, het was meer dan normaal.
ik heb daarna gekeken of er een spanning komt op verstuiver, maar helaas, kan geen spanning meten,ook niet tijdens starten, en ook niet tijdens het laten lopen van motor op remmenreiniger.
de verstuivers worden volgens mij door de computer aangestuurd, maar welke?.
ik heb AC TRONIC gebeld, die kunnen deze computer niet meten/repareren (SIEMENS) systeem.
weet iemand nog raad?.
ik heb een volle accu en de motor draait goed rond en de diesel straal is hard als ik op remmenreiniger laat lopen, dus de motor krijgt geen diesel,dus verstuivers worden niet aangestuurd(geen spanning) erop. dus mijn conclusie is dat wat Marcel zei,ECU kapot?!
kan ik een gebruikte ECU monteren? zo ja, moet dit herprogrammeerd worden?
mvg abccorrect
Spanning op verstuivers meten is lastig, heb je 5V op je railsensor met losgenomen stekker?
Op je signaaldraad dan pakweg 0,5 tot 1 V met starten?
Heb je de belangrijke zekeringen nu gemeten?
Ook staat er wel eens geen spanning op dan kunnen ze nog stuk zijn en een (gezekerde) doorverbinding zijn
andere ecu kan maar dan moet je 1200euro betalen
of ecu op sloop halen en door een bedrijf laten flashen met nieuw geheugen
zo kun je in beide gevallen de computer opnieuw paren met bsi en alles opnieuw inleren, telecoderen en laatste software erin zetten
laatst nog 407 gehad en bleek dat de stroom bij de distributiekap zat en dan via de kabelboom naar de relais gaat
beste zou zijn met laptop en dan starten
de ecu mag niet geblokkeerd staan anders start hij nooit
dan kijken naar druk in systeem,
zelfde geld geeft de dieselpomp geen druk meer
als de ecu geen druk meet dan stuurt hij ook niet de verstuivers aan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar