👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo mede forumleden,
Ik zit met een probleem met de 206 van mijn vriendin. Dit is een 1.4i 75pk versie van 1999. Sinds gisterochtend loopt deze op 3 cilinders (nogal schokken stationair, versnellingspook schut erg, klinken als een tractor etc....)
Mijn eerste idee was eigenlijk gelijk de bobine of 1 van de kabels, maar zag al gauw dat het 1 bobineblok betreft.
Vervolgens heb ik het bobineblok losgehaald, en met steeds 3 doppen teruggeplaatst (om te kijken wanneer het slechter wordt, en bij welke cilinder er geen verandering optreed). Bij 3 cilinders liep de auto echt beroerd, maar bij 1 cilinder was geen verschil te merken tussen met of zonder bougiedop. Dat zou dus de boosdoener moeten zijn lijkt me. is de 2e cilinder gezien vanaf de bak (3e cilinder vanaf distributiezijde).
Aangezien het weekend was en we de auto wel nodig zijn gister maar even een bobine uit de buurt weggehaald (welke gegarandeerd goed moest zijn) voor 25euro, maar met deze bobine is er geen enkel verschil te vernemen.
Nu kan deze natuurlijk ook kapot zijn, of er is een ander probleem. Wellicht bougie of injector ??
Ik heb de auto vandaag maar meegenomen naar het werk (vriendin vind het maar niks om er zo mee te rijden) :)
Als ik wat hoger in toeren rijd is het stukken beter dan laag in toeren, dan bonkt en stoot de auto veel erger.
Er gaan verder geen lampjes oid branden.
Zoals altijd komen mankementen slecht uit (financiën) na een kapotte cv ketel en wasmachine vorige week, haha.....
Daarom wil ik liever eerst dingen uitsluiten, voordat ik allemaal nieuwe dingen ga kopen en niet weet waar het probleem zit.
Hoe zouden jullie dit gaan aanpakken, om te achterhalen wat de boosdoener is ??
Graag jullie reactie.
Mvg Robin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vreemd dat er geen motormanagment lampje gaat branden. Je zou dan denken dat alles qua motorregeling in orde is en dat er eerder een mechanisch probleem is. Compressie meten? Klepspeling controleren? Timing distributie?
Overigens was het een kleine moeite geweest de bougies even te checken als je toch de bobine eraf had, maar waarschijnlijk geen gereedschap om dit te doen?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar