close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: P0088 fuel rail/system pressure; too high

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: hdi 2.0 138pk

Ik krijg de volgende fout meldingen;

P1351, P0191, P0193, P1164 en P0088 fuel rail/system pressure; too high

De motor loopt af en toe niet lekker stottert.
verklikkerlampje zelfdiagnose motor brand.

Wat is mijn probleem van de auto??

Raymond

Geplaatst door

Raymonds (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

P1351 heeft te maken met (voor)gloei-systeem, dus je zou de gloeibougies eens kunnen (laten) controleren, maar deze storing zal niet voor de stotterende motor zorgen.
P0191, P0193, P1164 en P0088 wél en de oplossing is niet pasklaar aan te dragen. Deze storingen kunnen het gevolg zijn van
Draadbundel
Stekkerverbinding
Brandstofdruksensor
Brandstoflekkage in het hogedruk-brandstofcircuit
Elektronische eenheid motor
Elektronische eenheid motor (Software niet up-to-date)
Brandstof kwalitatief slecht of vervuild (benzine, bezinksel, ...)
Servicecentrale motor
Brandstoffilter
Opbrengstregelaar brandstof
Verstuiver
Lagedrukcircuit
Verstopping brandstofretourcircuit
Hogedrukpomp

Hoelang zit het brandstoffilter erin? Als dit al de nodige kilometers is, zou je kunnen beginnen om deze eerst eens te vernieuwen.
Voor de rest kun je eigenlijk weinig zonder verdere controles m.b.v. apparatuur

hans4074 0
badge

14 jaar

Hans,

Ik weet niet wanneer het filter is vervangen, dat ga ik morgen controleren. Welke stekker verbinding zou ik kunnen controleren ?

Alvast bedankt

Raymonds 0

14 jaar

Met stekkerverbinding bedoelen ze eigenlijk stekkerverbindingen op/aan de componenten die voor deze storingen kunnen zorgen, maar de belangrijkste in dit geval zijn de stekkers met rode kleur met 3 aansluitingen/draadjes, behoorlijk verstopt ergens tussen brandstoffilterhuis en cilinderkop op z'n kop hangend in het midden van de brandstofbuis (gallerij) en de witte stekker met 2 aansluitingen/draden op het drukregeldeel van de hogedrukpomp. Of je hier overigens zelf aan moet beginnen is de vraag.

hans4074 0
badge

14 jaar

Hans,

Ik heb het brandstoffilter vervangen maar de problemen blijven bestaan. Morgen misschien toch naar de dealer!! Kan zo iets echt aan de stekker verbinding komen terwijl hij het altijd heeft gedaan ??

Kan zo iets

Raymonds 0

14 jaar

De storingen zullen sowieso gewist moeten worden om de motorEBE "schoon" te krijgen!

hans4074 0
badge

14 jaar

Het lijkt wel of hij steeds meer gaat stotteren.

Raymonds 0

14 jaar

Citaat 1: Hoelang zit het brandstoffilter erin? Als dit al de nodige kilometers is, zou je kunnen beginnen om deze eerst eens te vernieuwen.

Brandstoffilter heb je inmiddels vervangen, maar geeft geen verbetering. Dan lijkt nu stap 2 aan de beurt.
Citaat 2: Voor de rest kun je eigenlijk weinig zonder verdere controles m.b.v. apparatuur.

hans4074 0
badge

14 jaar

Nu denken ze ( peugeot dealer arnhem ) dat het aan de common rail ligt, en gaan ze deze vervangen, zou dit kunnen en komt dit vaker voor.???

Raymonds 0

14 jaar

De common rail is hetzelfde als welke ik aangeeft als brandstofbuis/gallerij. De sensor met die rode stekker is 1 geheel met deze rail, vandaar......

hans4074 0
badge

14 jaar

bij deze motoren heb je veel last van vastzittende ugr kleppen klacht is dan inhouden/afslaan bij stationeer draaien. nieuwe ugr klep en nieuwe software bij de dealer en je probleem is verholpen. mvg razer

razer 0
badge

14 jaar

Common rail vervangen en de klachten zijn over. De dealer in Arnhem heeft goed werk verricht, kosten 475 euro.

Raymonds 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.