goedendag,
ongeveer 2 weken geleden begon de auto plotseling in te houden en erg onregelmatig te lopen. Het is een bi-fuel peugeot 206, benzine en LPG G3, 1.6 16v uit 2005. Door de ANWB afgesleept en naar een garage gebracht. De auto heeft dit probleem zowel op benzine als op LPG G3. De volgende foutcodes kwamen eruit P1336 t/m P1340. De auto springt vervolgens in de open-loop status. Nader inspectie op cilinder 1 ontbrak het contactpuntje van de bougie. Dus de kop is gelicht en gereviseerd. De compressiedruk is op alle 4 de cilinders goed, dacht iets van rond de 13 bar. Wat er tot nu toe vervangen is:
Bobine
Bougies, speciale en erg dure LPG-bougies
Multiriem
Distributieriem
krukassensor
benzine injector cilinder 1
Na vervanging bleef de auto de eerste 80km goed rijden, vervolgens weer hetzelfde probleem. Weer naar de garage, bougie van cilnder 1 bleek behoorlijk te zijn weggesmolten........niet het keramische gedeelte, maar weer het contactpunt van de bougie. Dus daarop is de benzine injector op cilinder 1 vervangen en weer een andere bobine geplaats. Weer de eerste km's zonder problemen.....Daarna weer hetzelfde probleem.
Het probleem heeft al behoorlijk wat geld gekost, echter nog steeds niet verholpen. We durven ook niet meer in de auto te rijden......
Wie kan ons helpen....echt alle hulp is welkom omdat we de auto toch nodig hebben.
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waar kom je vandaan? Er zijn bedrijven , wellicht bij jou in de buurt,
die de oorzaak vinden en het probleem vast kunnen stellen.
ja dat klopt, heb ik al gezocht.
7 jaar
Oke, maar geen resultaat?
Hij loopt op Lpg, dus de benzine injector zal het probleem niet zijn lijkt me. (of je moet alleen op benzine hebben gereden).
Zou het daarom eerder in de Lpg-afstelling zoeken. Check anders maar eens de lpg afstelling, zal veel te schraal kunnen zijn.
Of een kwak valse lucht waardoor het mengsel arm wordt.
ik heb de 02 sensoren voor en naar de cat gemeten. Voor de cat is sensor 1, na de cat is sensor 2. Brandstof is benzine. En de auto is op bedrijfstemperatuur. Zie plaatje
7 jaar
als de auto in open loop schiet, dan lopen beide O2 sensoren naar 0 mV, maar dat is normaal
7 jaar
0 mv is niet een normaal signaal voor een O2 sensor als de motor loopt.
Uitzondering is wanneer er op de motor afgeremd wordt (gas los) en de brandstofinspuiting is gestopt.
Liep de motor nog in de laatste 15 seconden van de graph? Zo ja, dan is het mengsel erg arm of er is een groot lek in de uitlaat of je hebt misfires gedurende die tijd.
Of de regeling is erg traag of scanmaster is te traag met updaten, dat is moeilijk te zeggen.
O2 sensor 2 (de achterste) lijkt echter wel te laag vanaf seconde 37. Dat wijst mogelijk op een luchtlek in de uitlaat/kat of een defecte kat.
ja de motor liep nog de laatste 15 sec, maar in een open loop conditie. Erg onregelmatig. Zou het dan toch de cat zijn, verstopte cat? mischien?
7 jaar
Weet je nog wat hier de oorzaak van is geweest?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar