close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: wel starten/niet aanslaan

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFU, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 65

Goedenmiddag,

Wij hebben een probleem met de 206.

Deze auto is met een gebroken tandsnaar en gedemonteerde cil.kop bij ons binnen gekomen.
Hier heb ik nieuwe kleppen ingezet en weer op tijd en in elkaar gezet.
Nu wil de auto niet aanslaan. Bij het uitlezen komen de volgende foutcodes naar boven en deze zijn ook niet te wissen.
motormanagement:
p0011 variabele magneetklep. vergrendeld bij bovenste stop.
p0341 cilinderreferentiesensor 1. onderbroken circuit, kortsluiting naar voeding, kortsluiting naar massa
u1003 geen communicatie op het netwerk.
p0500 signaal snelheidsensor. dataframes afwezig.
p1160 inlaatspruitstuk. stroming. coherentie
p1161 gaskleppositie vastleggen, controle. coherentie
u1118 dialoog met bsi. geen communicatie met bsi

ABS

u1308 geen communicatie met motorelektronica-ecu. werkingsfout
u1000 regeleenheid. geen ecu-communicatie
u1313 geen communicatie met de bsi. werkingsfout

De zekeringen heb ik gecontroleerd en zijn allemaal heel.
Nou heb ik gelezen dat de abs dit soort problemen wil veroorzaken, is deze bij dit type door te verbinden of heeft er iemand schema`s voor deze auto?

met vriendelijke groet, Bas

Geplaatst door

zanten (0)
badge

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi Bas , als u mij de laatste 8 cijfers van het chassisnummer geeft zal ik eens een poging wagen wat betreft het schema en de storingen .

de laatste 8 van het chassisnummer zijn: 44663012

zanten 0
badge

7 jaar

U zegt : De zekeringen heb ik gecontroleerd en zijn allemaal heel.
Heeft u ook de hoofdzekering MF zoals op de bijgevoegde tekening staan gecontroleerd ? ( BM 34 zoals deze heet moet hiervoor iets omhoog gehaald worden ) Er moet ergens geen voeding op komen .
PS , de code,s zijn geen echte bekenden voor dit type ( ET3J4 ) motor.

Ja deze heb ik ook gecontroleerd met een spanningzoeker op de uitgaande draden en waren allen heel.
wat mij wel op is gevallen is dat de stekkers op, en de motor-ECU er wat gehavend/gebroken uitzien (zoals het missen van de borgklemmen) komen hier misschien wat aansturingen uit voor de bsi?

zanten 0
badge

7 jaar

Ja , borgklemmen op de stekkers van de motor ECU
en goede contacten zijn van cruciaal belang hierbij .
De motor ECU communiceerd met de BSI .
In de door u opgegeven storingslijst kan ik ook geen enkel verband vinden dan behalve communicatie / voedingen die ontbreken .
Misschien een optie om stekkers/ borgklemmen via een sloop te halen ?

Geen massadraad vergeten vast te zetten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.