Peugeot 306 hdi met foutcode p1517 in motor ecu. De body computer geeft aan geen verbinding met motor ecu. Tijdens starten kan ik het motor toerental niet uitlezen en ook de voedingsspanning is niet uitleesbaar. De opvoer pomp draait ongeveer 3 sec als de auto op contact gezet word. Sleutel word volgens mij wel herkend want er zijn geen fouten in de body computer ( geprobeerd zonder chip dan wel foutcode ). Auto is bij de dealer geweest waar ze alleen tot de conclusie zijn gekomen dat ze geen verbinding hebben met de motor ecu ( mochten er niet teveel tijd insteken ). Nu heb ik het complete set ( motor ecu, body computer, contact ring + sleutel ) gewisseld en dezelfde fout komt weer tevoorschijn. Nu is mij vraag moet ik het toerental via de motor ecu kunnen uitlezen als p1517 actief is en kan ik de auto starten als deze code actief is ( veel verhalen over defecte opvoer pompen en defecte injectoren)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P1517 heeft te maken met alarmsysteem en centrale vergrendeling...
Incorrect geprogrammeerd.
Waarschijnlijk heeft er iemand in zitten knoeien....
Dus even naar de dealer om de zaak te herstellen.
Auto is al bij dealer geweest. Ze konden het niet oplossen met hun testkast, zijn er 2 uur mee bezig geweest. Ze hebben de bots/branstof- onderbreek schakelaar overbrugt maar verder geen effect.
9 jaar
Denk dat je je moet focussen op het startblokkeer systeem. Daar valt dus ook het doormeten van de bedrading onder. Een juiste schema is hierbij een must.
Heb van de dealer het schema gekregen. Deze week meerdere dingen nameten maar vraag me af of ik waardes kan uitlezen als p1517 actief is. Met uitlezen kan ik het toerental niet zien en ook de accu spanning niet. Als er een voedings probleem naar de motor computer is verwacht ik totaal geen meldingen. Of kan ik deze waardes alleen zien met draaiende motor?
9 jaar
Hij doet het weer. Probleem was doorgesleten kabels voor de communicatie tussen bsi en ecu.
9 jaar
Mooi dat het opgelost is, alleen vraag ik me af waar bij een 306 de BSI zit?
Peugeot van 2001 zit de BSI onder de asbak.Midden console eruit. Na veel zoeken contactring gaat naar BSI vanuit daar 3 draads communicatie naar ecu. ECU en BSI gaan beide naar oebd stekker daardoor kon ik wel verbinding krijgen met beide. BSI gaf ook geen fouten aan met sleutel herkenning alleen geen communicatie fout met ecu. Kabelboom onder luchtfilterbak en kabelboom uitloop naar chassi (stekkers) beschadigd
9 jaar
Dat is de eenheid startbeveiliging (startblokkering). Een 306 heeft namelijk geen BSI.
Built in Systems Interface,Comfort Control Module Alarm, Alarm ecu, ben veel namen voor de de module tegengekomen. Je hebt gelijk dat de naam BSI niet correct is. Ook startbeveiliging is vind ik niet volledig correct omdat ook de centrale vergrendeling via deze module loopt. Houd het dan maar op de TEXTON module.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar