Goedemiddag, ik heb vorige week mijn koppelingsplaten en drukgroep alsook de schakelstangen moeten laten vervangen.
Nu lekt ze sinds die reparatie, net voor de versnellingsbak aan de onderkant, ruikt naar olie.
Zou dit de oliekeerring kunnen zijn? Voor de reparatie heeft ze nooit gelekt... en ik moet er maandag 200 km mee gaan rijden; wat raden jullie aan? Ik heb sowieso een fles olie in mijn koffebak liggen, en ik controleer dit voordat ik vertrekt.
Alle suggesties zijn welkom!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Aandrijfas keerring zal wel lekken , altijd gelijk meenemen tijdens koppeling vervangen , nu moeten de assen er weer uit , niet mee doorrijden en die fles olie in de kofferbak zal wel voor de motor bedoeld zijn , dus nu alle 2 vervangen !!
vrg Thorpe
Hoi Thorpe, bedoel je met nu alle 2 vervangen de twee aandrijfaskeringen? En als ik je goed begrijp, maandag niet mee gaan rijden?
9 jaar
dat heb je idd goed begrepen
Super, bedankt voor de info :-)
9 jaar
Mmm, hij zegt dat hij er teveel olie in heeft gedaan en dat dat de lekkage veroorzaakt... Kan ik dit nagaan?
9 jaar
De monteur moet het teveel dan er uit laten lopen , dat is eenvoudig werk , schoonmaken , rijden en kijken of alles dicht is , veel te veel olie bijvullen veroorzaakt lekkage , deze bak is makkelijk op pijl te zetten , hoop maar voor je dat de prise as keerring niet lekt anders moet de bak er weer onder uit .achter het vliegwiel zit ook nog een keerring die houdt de motorolie tegen, denk aan je fles in de kofferbak motorolie !!
vrg Thorpe
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar