close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: Peugeot 106 XS houd in.

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo,

Me zus heeft een peugeot 106 XS weet zo niet 1 2 3 welk bouwjaar maar het is al een oud beestje! al een poosje rij ik rond met het probleem dat als de motor koud is ie wil stotteren in z'n 1 en als ik door schakel gaat alles goed maar als ik bij 2000rpm het gas in trap houd ie eerst in en daarna trekt ie hem pas door. en dan met gemak tot 6000rpm. als ik de motorkap open doe zit ik zo op het eerste oog dat de carburateur iets "zweet" verder heb ik me er nog niet heel veel in verdiept, omdat ik eerst het probleem wou achter halen. heb een ruime technische kennis dus wil het probleem zelf oplossen. daarom heb ik het internet af gezocht en kwam erachter dat meerdere mensen hebben echter zijn de oplossing uiteen.

Nu vroeg ik me af of iemand misschien een idee heeft wat het zal zijn. of in een richting kan sturen. denk zelf iets met sensor of vuiligheid.

Geplaatst door

gforse (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een oud beesje ? Maar een goed onderhouden beesje of moet dat allemaal gebeuren.

Bij oude auto's is het vaak hetzelfde:

-Kleppen stellen
-Goed onderhoud geven
-Nieuwe bougies
-Rotor en verdelerkap bekijeken/ evt vernieuwen
-Ontstekings afstellen
-Distributie leeftijd? en dan even bekijken of deze wel op tijd staat.

Dat lijkt me eerst een goede om in te gaan zoeken. En een zwetende carb is niet zo heel gek maar schoonmaken en testen op valse lucht kan geen kwaad.

Succes,

Greefhorst 0
badge

14 jaar

Bedankt voor je reactie!

hij is van 1991 en heeft 149000 Km op de teller staan. vorige geschiedenis weet ik niet maar word nu regelmatig onderhouden en laatst zijn de bougie's en uitlaat en volgens mij ook filters vervangen. toen reed ie wat fijner maar kwam langzamer hand weer in oude toestand.

goed onderhouds beurt denk ik aan
nieuwe kvs ( eerst schoonspoelen)
nieuwe filters ( olie, lucht, benzine ook ?)
nieuwe blok olie
nieuwe versnelligbak olie

Nog meer ? en is dit perse nodig ?

Rotor/ verdelerkap, waar zit die en waar moet ik opletten?

Onstekings opnieuw afstellen, makkelijk te doen of heb ik daar speciaal gereedschap bij nodig ? ( zoals pc, stroboscoop enz.)

Distributie snaar weet ik de geschiedenis niet van, en of ie optijd staat dan moeten toch alle streepjes met elkaar kloppen die er meestal op afgetekend staat?

de carb schoon maken, mag dat gewoon met benzine of rooie diesel afspoelen en daarna met lauw water ? dan krijg je namelijk vaak alles mooi vet vrij van.

bedankt voor de hulp zover!

gforse 0

14 jaar

heb dit probleem ook van het gas intrappen en inhouden bij lage toeren en verder alles normaal
hij heeft al 2 maal niet willen starten ook , niet tegenstaande dat hij het een uur eerder wel deed, maar na effe proberen toch weg krijgen
bij stationair draaien zakt hij soms ook diep in zijn toeren maar valt niet stil
is een 1.1 injectie monopoint met auto choke

timo46 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.