close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: aandrijfas

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel

hallo ik heb hier staan peugot 106. waar van de aandrijfas niet uit het fuzestuk wil. ik heb hem kompleet uit de bak gehaald. met fuzestuk . in de bankshroef gezet. wd 40 er op. hoe kan ik hem er nu uit slaan. mag de shroefdraad niet beshadigen. in het hart zit un kleingaatje. heeft iemand nog tips voor mij. daar zou ik heel blij mee zijn

al vast bedankt mvg jaap

Geplaatst door

jaap4744 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nou ik zou hem op zijn kop hangen en dan vol wd 40 zetten.
een nacht laten staan.
de moer op het draad zetten zodat het draad niet beschadigd.
dan met een flinke hamer slaan dan moet hij los komen.
een andere optie is met een trekker.
de trekker moet dan een drie poot zijn en dan de as er uit drukken.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

fuse stuk??jij bedoelt naaf,als hij zo vast zit en je moet hem er echt met geweld uitslaan en uiteindelijk lukt dit dan zou ik je adviseren om het wiellager ook te vernieuwen,vroeg of laat krijg je hier gedonder mee,waarom moet hij eigenlijk eruit moet je een hoes vernieuwen??

nee lager er in doen lager stuk

jaap4744 0

14 jaar

met een knappe hydraulische poulietrekker druk je de as er zo uit. daarom zit er een klein gaatje in, zodat de trekker centreert.

of goed ondersteunen en onder een pers stoppen.

Mausx 0

14 jaar

hallo jongens. as is er niet uit te krijgen. ook warm gestookt hielp niet. tenijderaad hele spul op de schroot hoop gegooit.
nieuwe veer poot en aandrijfas gehaald. daar een nieuwlager in gedaan. ik dacht klaar nu. er zit nu een dunlager in past wel maar ik krijg hem niet tegen het lager aan. met als gevolg speeling . zit er mischien verschil in de aandrijfassen. ik heb een diesel bj 1994 . die as kwam uit een benziene wagen. wie o wie weet hier raad op

mijn dank zal groot zijn mvg jaap

jaap4744 0

14 jaar

ik kreeg geen andwoord op mijn vraag. zit er verschil in aandrijassen voor benziene of diesel. ik geef mij zelf maar andwoord . het is dus waar er zit verschil in. ook zitten de remblokken niet gelijk op de schijf. voor een ieder die dit graag wil weten.

mvg jaap

jaap4744 0

14 jaar

Hallo Jaap,

Je bent erg voortvarend te werk gegaan. Die as is er toch te démonteren. Met gepaste kracht op de tap zetten, waar dus die centrale moer op zit. Zoals Jan T. al vermeldde.
Dit is goed te doen. Ook al gaat het lastig, het is te doen. Indien je de naaf goed ondersteund, en een goede dikke doorslag in het centrale gat zetten, en dan een 2 kg hamer doen wonderen. Nu zit je met een veerpoot en wielnaaf die eigenlijk niet juist is.

PS. WD40 is geen kruipolie maar een ´multi purpose- spray´. Inzetbaar voor vele doeleinden, maar is géén kruipolie.

S6

Ralf

Ralf_Jensen 0
badge

14 jaar

hoi jongens. ralf die as was er niet uit te krijgen. die ouwe dus. ik had dit al geschreven. veerpoot met as uit de bak gehaald. in de bankschroef gezet. groote trekker er op. verleng pijp op de trekker en draaien maar. wou niet los warm gestookt roodgloeent. niet los schroefdraad was bijna dol. toen tussen de leepels van de heftruc gezet. moker er op niet los. men zegt bij de sloop dat de as zoo heet is gewoorden dat hij bwv gelast zit. ditwas dus de oude as. andere veerpoot van de sloop daar was ik toch. met aandrijf as .
prijs 60 euro al in. viel alles mee

mvg jaap

jaap4744 0

14 jaar

Mooi zo....weer opgelost.
Bedankt voor de feedback.

Hans4040 1285
badge vip badge

14 jaar

Inderdaad, mooi dat dit weer opgelost is.

Ralf_Jensen 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.