hallo ik heb hier staan peugot 106. waar van de aandrijfas niet uit het fuzestuk wil. ik heb hem kompleet uit de bak gehaald. met fuzestuk . in de bankshroef gezet. wd 40 er op. hoe kan ik hem er nu uit slaan. mag de shroefdraad niet beshadigen. in het hart zit un kleingaatje. heeft iemand nog tips voor mij. daar zou ik heel blij mee zijn
al vast bedankt mvg jaap
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou ik zou hem op zijn kop hangen en dan vol wd 40 zetten.
een nacht laten staan.
de moer op het draad zetten zodat het draad niet beschadigd.
dan met een flinke hamer slaan dan moet hij los komen.
een andere optie is met een trekker.
de trekker moet dan een drie poot zijn en dan de as er uit drukken.
groetjes jan.
fuse stuk??jij bedoelt naaf,als hij zo vast zit en je moet hem er echt met geweld uitslaan en uiteindelijk lukt dit dan zou ik je adviseren om het wiellager ook te vernieuwen,vroeg of laat krijg je hier gedonder mee,waarom moet hij eigenlijk eruit moet je een hoes vernieuwen??
14 jaar
nee lager er in doen lager stuk
14 jaar
met een knappe hydraulische poulietrekker druk je de as er zo uit. daarom zit er een klein gaatje in, zodat de trekker centreert.
of goed ondersteunen en onder een pers stoppen.
14 jaar
hallo jongens. as is er niet uit te krijgen. ook warm gestookt hielp niet. tenijderaad hele spul op de schroot hoop gegooit.
nieuwe veer poot en aandrijfas gehaald. daar een nieuwlager in gedaan. ik dacht klaar nu. er zit nu een dunlager in past wel maar ik krijg hem niet tegen het lager aan. met als gevolg speeling . zit er mischien verschil in de aandrijfassen. ik heb een diesel bj 1994 . die as kwam uit een benziene wagen. wie o wie weet hier raad op
mijn dank zal groot zijn mvg jaap
14 jaar
ik kreeg geen andwoord op mijn vraag. zit er verschil in aandrijassen voor benziene of diesel. ik geef mij zelf maar andwoord . het is dus waar er zit verschil in. ook zitten de remblokken niet gelijk op de schijf. voor een ieder die dit graag wil weten.
mvg jaap
14 jaar
Hallo Jaap,
Je bent erg voortvarend te werk gegaan. Die as is er toch te démonteren. Met gepaste kracht op de tap zetten, waar dus die centrale moer op zit. Zoals Jan T. al vermeldde.
Dit is goed te doen. Ook al gaat het lastig, het is te doen. Indien je de naaf goed ondersteund, en een goede dikke doorslag in het centrale gat zetten, en dan een 2 kg hamer doen wonderen. Nu zit je met een veerpoot en wielnaaf die eigenlijk niet juist is.
PS. WD40 is geen kruipolie maar een ´multi purpose- spray´. Inzetbaar voor vele doeleinden, maar is géén kruipolie.
S6
Ralf
hoi jongens. ralf die as was er niet uit te krijgen. die ouwe dus. ik had dit al geschreven. veerpoot met as uit de bak gehaald. in de bankschroef gezet. groote trekker er op. verleng pijp op de trekker en draaien maar. wou niet los warm gestookt roodgloeent. niet los schroefdraad was bijna dol. toen tussen de leepels van de heftruc gezet. moker er op niet los. men zegt bij de sloop dat de as zoo heet is gewoorden dat hij bwv gelast zit. ditwas dus de oude as. andere veerpoot van de sloop daar was ik toch. met aandrijf as .
prijs 60 euro al in. viel alles mee
mvg jaap
14 jaar
Mooi zo....weer opgelost.
Bedankt voor de feedback.
Inderdaad, mooi dat dit weer opgelost is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar