close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: Probleem met BDP sensor ?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.1

Geachte helper met het oplossen van mijn probleem.

Diagnose voor een startprobleem zou hoogst waarschijnlijk van deze sensor komen maar als ik de stekker los halen van de sensor loopt de motor gewoon. Dus wie adviseren hoe dat mogelijk is of heb ik de foute stekker op de versnellingsbak los gehaald. Geen verschil merkbaar. Motor loopt met koude start niet mooi rond voor enkele seconden
Bij voorbaat dank voor een snelle reactie met een tip

Geplaatst door

CK1 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dan denk ik dat jij de verkeerde stekker hebt losgemaakt-- op je versnellingsbak zeg je???dat zal wel de stekker zijn van je achteruitrijlichtschakelaar.als ik me niet vergis zit deze bdp sensor bovenop de bak tegen je motorblok aan,witte sensor op een plaatje bevestigd met 2 boutjes.

[quote=robby10030]dan denk ik dat jij de verkeerde stekker hebt losgemaakt-- op je versnellingsbak zeg je???dat zal wel de stekker zijn van je achteruitrijlichtschakelaar.als ik me niet vergis zit deze bdp sensor bovenop de bak tegen je motorblok aan,witte sensor op een plaatje bevestigd met 2 boutjes.[/quote]
Bedankt Je had idd gelijk. Heb de sensor schoongemaakt maar was bijna niet vuil dus helaas. Helaas nog niet de oplossing voor de koude start op 2 -3 cilinder voor enkele seconden. Misschien bobine probleem? bougies en kabels zijn nieuw.

CK1 0

14 jaar

doe maar eens een keer je kleppen stellen 0.20inlaat en 0.40uitlaat koud stellen,en de sensor schoonmaken is gewoon de buitenkant de storing zit meestal inwendig,ik heb dus begrepen via mail direct aan mij, dat je je kleppen gecontroleerd hebt en je kop hebt nagetrokken,waarom Kop natrekken????als je pech hebt breken je kopbouten af,heb je geen vacuum lekkage ergens??en welke cilinder loopt er effe niet mee,toevallig die die het dichtst bij de aansluiting zit van je rembekrachtiger leiding??

[quote=robby10030]doe maar eens een keer je kleppen stellen 0.20inlaat en 0.40uitlaat koud stellen,en de sensor schoonmaken is gewoon de buitenkant de storing zit meestal inwendig,ik heb dus begrepen via mail direct aan mij, dat je je kleppen gecontroleerd hebt en je kop hebt nagetrokken,waarom Kop natrekken????als je pech hebt breken je kopbouten af,heb je geen vacuum lekkage ergens??en welke cilinder loopt er effe niet mee,toevallig die die het dichtst bij de aansluiting zit van je rembekrachtiger leiding??[/quote]
Hallo Robby, Heb ik dus geluk gehad. De vacuum slangen gecontroleerd en zien er nog allemaal goed uit. stekker onder aan inlaatspruitstuk is mijn ook nog een vraag waarvoor die is??? Olie ververst. Heb de klepspeling ook koud gecontroleerd. Lijkt wel dat de speling altijd wel zo blijft want ik heb de auto al 5,5 jaar en de klepspeling is nagenoeg gelijk gebleven. Maar iemand tipte mij en om de kop even natrekken en sensor kontroleren en schoonmaken. Vandaar deze aktie.
Volgens mij is het de 2de cilinder vanuit v-snaar geteld. De automotor loopt meestal weer mooi rond voordat ik onder de motorkap wil gaan testen met een bougie dop eraf trekken of zo. Bij een slechte koude start afgebroken en heb ik bougie linkse en 2 de verwijderd en zag ik dat 1 ste nog droog was en tweede vochtig maar weer even gestart en waren beide bougie's vochtig. (vandaar dacht kop misschien iets lek)
Test gedaan met starten met losse bougie op klepdeksel Vonkte wel maar de timing weet ik dus niet. Gemonteerd en weer even doorgestart en liep na even waggelen weer mooi rond. Moet nog kijken of daar de rembekrachtiging aangesloten zit. De bobine heb ik bij een Renault meegemaakt maar was het probleem wel duidelijker en kon bijna niet met gereden worden. Nu rijd ik al 15000 km met een kleine hapering met ooit een koude aanloop naar een steeds vaker en soms iets langere hapering maar start nog altijd. Met de winter in aankomst zou graag het euvel ontdekt hebben. Had de olie llang niet meer vervangen maar zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Op Lpg is dat altijd een voordeel omdat de olie niet vervuild is mijn ervaring.

CK1 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.