Peugeot 206: peugeot 206 1.1 start niet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100cc

ik heb hier een 206 benzine 1100cc, de auto krijgt benzine ingespoten maar geen ontsteking.
bobine is oke, uitlezen kan ik hem niet wand ik geraak niet in de computer.
Heeft er iemand ervaring mee dat de ecu zou stukgaan ??

bmwfriekske

Geplaatst door bmwfriekske (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 14 jaar geleden

er zit een relais voor de computer, dacht vlakbij de koplamp waar de ebe zit
deze even controleren
een keer meegemaakt dat deze niet goed werkte in de connector
relais waren goed
connector vv en de motor liep weer
waarschijnlijk is dat hier ook zo

elektrische schema bij pakken
en kijken welke draden achter de connector aan elkaar gelegt moet worden
en dan proberen te starten
loopt hij dan connector blok vv

ook kijken of de comper spanning krijgt

bmwfriekske (0), 14 jaar geleden

heb de relais vervangen, maar doet het nog steeds niet.
weet iemand toevallig de nummer van de ECU , wand ik begin het vermoeden te krijgen dat er een verkeerde ecu gemonteerd zit in die auto
aangezien dat deze niet vastgeschroefd zat toen ik de auto aankocht.

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoe heb je geconstateerd dat er benzine komt? Als je de auto op 2de contact zet, hoort er eerst ca 2-3 sec benzine(druk) te komen, daarna wordt de aansturing overgenomen door het starten en lopen van de motor, m.a.w. krijg je na die 3 sec. ook nog benzine tijdens starten of alleen de eerste 2-3 sec bij op 2de stand contact?
Krijg je op aansluiting 4 van de vierkante stekker die op de bobine zit, spanning bij op 2de stand contact?
Heb je spanning op zekering F25 in de zekeringskast motorruimte en komt de spanning ook aan op aansluitingen 8, 11 en 15 van het relais wat je vervangen hebt? Hetzelfde verhaal voor F24 en voor aansluitingen 2 en 14 op het relais, alleen krijgen deze 2 aansluitingen spanning bij op 2de contact.
Het schema, en dus bovenstaande gegevens zijn een beetje op de gok opgezocht. Voor exacte schema is chassisnummer nodig.
Liep de auto wél toen je em aankocht?

bmwfriekske (0), 14 jaar geleden

beste hans, Ik heb de auto zo aangekocht en ik ben nu aant het zoeken wat de fout is.
Benzine krijgt hij wand als je een paar sec start ruikt hij naar benzine.
Op pin 4 van het vierkante stekkertje krijg ik spanning dat had ik al reeds gemeten.
Maar volgens mij is niet de originele ecu, er steekt een bosch ecu in met het nummer 0281 011 783
En naar mijn mening is deze een van een HDI.
Maar ik kan natuurlijk mis zijn.
grts

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

0281 bij Bosch is een diesel ecu (1.4hdi, EDC16 in dit geval). Motronics hebben een nummer dat begint met 0261.

bmwfriekske (0), 14 jaar geleden

ik dacht het, als ik nu morgen is naar de sloop rij en ik breng een ecu en een bcm en de sleutel mee. zou het dan niet opgelost zijn ?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Welke ecu? Want zowel een Bosch Motronic M7.4.4 als een Magneti Marelli MM 4.8P zijn gebruikt.
En welke jij nu moet hebben? En als ze er al een diesel ecu in zetten, wat voor verrassingen zijn er dan nog meer?

Wat is de motorkode? Staat op pos. 6 t/m 8 van het chassisnummer.

bmwfriekske (0), 14 jaar geleden

het chassisnummer is : VF32CHFXF41338426

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Als je een andere motor EBE gaat halen, en sleutels, dan zal de motor nog niet starten omdat het chassis nummer is de motor ebe staat... Hier door herkent de BSI de motor ebe niet, en zal de motor niet starten.

bmwfriekske (0), 14 jaar geleden

wat stel je dan voor ?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

eerst een kijken wat er nog meer niet klopt. gezien het feit dat er een EBE voor een HDI in zit, zal er hoogst waarschijnlijk wel meer niet kloppen. En verhaal halen bij wie je hem hebt gekocht.

bmwfriekske (0), 14 jaar geleden

Heb vandaag een ebe gekocht en gemonteerd, nu kan ik de auto uitlezen en krijg twee foutcodes die ik niet wegkrijg (snelheidssensor wiel).
Maar het rare is dat het motorlampje niet meer aangaat bij het opzetten van het contact. ook start de auto niet, maar dit had ik niet verwacht.

bmwfriekske (0), 13 jaar geleden

probleem opgelost, ben naar de sloop gereden en ik heb daar uit een auto de ecu, bcm en de sleutel gehaald alles gemonteerd op de mijne en toen kwam er terug leven in :-)

Harro Gudden (0), 13 jaar geleden

Hallo,

Ik heb dus precies het zelfde,
Dit zijn de dingen die ik vernomen heb.
Ik was aan het rijden op de snelweg en vervolgens leek het wel of mijn auto verzoop, ik kon het gaspendaal intrappen maar er gebeurden niks,
vervolgens wil mijn cockpit weg + radio.
Later was dat weer weg, maar toen ik weer ging rijden viel mijn motor plotseling uit en wou het niet meer starten, althans niet meer aanslaan.
Ik ben toen onder de kap gaan kijken en kwam erachter dat mijn bobine kabel kapot was deze heb ik snel zelf even herstelt, vervolgens toen ik wou starten, hoorde ik getik van een relais vandaan komen onder de ECU, dat bleek mijn brandstofrelais te zijn deze heb ik dan ook vervangen maar vervolgens gebeurden er niks.
Tot op de dag van vandaag staat mijn auto stil, ik heb totaal geen verlichting meer in de auto het enige wat ik nog kan zien in mijn cockpit is het
motormanagmentlampje en mijn accu lampje, de benzine pomp slaat ook niet aan na 2 a 3 sec.
En ik ben bang dat mijn dit een ontiegelijke dure reparatie gaat kost. Misschien handig om te weten dit zijn de gegeven van mijn auto

Peugeot 206
1.6 8V
Bouwjaar 2000
Motorcode TU5JP

Zou iemand voor mij een stappen lijstje kunnen opstellen wat ik allemaal precies moet en kan doen, want dan kan me dan misschien nog wel een
aardig bedragje schelen.

Alvast heel erg bedankt
Vriendelijke Groeten
Harro Gudden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.