close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Peugeot 206 1.4 handbak hatchb. mot.tu3jp 55kw

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

vanmorgen sloeg de auto steeds af bij het intrappen van de koppeling .

na 3 uur stil tehebben gestaan auto opgehaald 35 km mee gereden en niets aan de hand.
kan dit ook aan de vliegwielzender liggen of zijn er ander mogelijkheden?
krukaspositiezender 487ohm
temperatuurzenderluchtinlaat 234ohm
klep luchtregeling stationairtoerentalover a-d 60ohm over b-c 54 ohm
sensor absolute druk 5v
gaskleppositiezender gesloten o.68v open 4.65v contact aan 5v
temperatuurzendereen paar keer gemeten bij verschillende temperatuur okee
verwarming gasklephuis zou 4ohm moeten hebben maar ik meet 0.19 is dit van zon grote invloed dat hij het dan als hij warm is wel gewoon doet?????
en de temperatuurzenderluchtinlaat heeft die ook gote invloed????

Geplaatst door

harnak (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

weinig reactie op mijn probleem
uit laten lezen bij peugeot en resultaat temperatuurzender vervangen want dit komt het meeste voor .
iemand nog ideen.?

harnak 0

15 jaar

Uit laten lezen en.....? Welke storing(en) zaten er in? Is temp. sensor op de gok vervangen, of gaf uitlezen dit aan?
We zijn 2 dagen verder. Doet het probleem zich nog steeds voor of was het éénmalig?

hans4074 0
badge

15 jaar

Als er geen fouten zijn denk ik dat je bobine stuk is. (als het een sagem is ) Die moet je dan gelijk vervangen(door een ander merk n.l. elektrofil) om beschadiging van je motor computer te voorkomen. alstie n.l. ook nog stuk gaat kun je de beurs wel open trekken ...........

temperatuurzender gaf hij volgens peugeot aan heb ik zelf niet gezien, bobine is 2 jaar geleden vervangen ,

auto trekt gewoon goed door zou toch moeten stotteren met defecte bobine bij hoge snelheid probleem is nog hetzelfde.
maandag maar weer eens uitlaten lezen,
zoals ik al vroeg is temperatuur zender lucht inlaat van grote invloed op stationaar is grijze ding in gasklephuis.

harnak 0

15 jaar

temperatuur inlaatlucht is een maar een kleine correctie factor op het mengesel dus niet van grote invloed op stationair draaien.

oja als ik op auto data kijk hebben ze het over een temperatuurzender met groene stekker die boven bij de thermostaat zit bij peugeot hebben ze er een verveangen met een blauwe stekker die dichter bij de versnellingsbak zit onder de luchtfilterslang is dit corect??

harnak 0

15 jaar

Lijkt me niet! De blauwe is doorgaans voor de temp.meter en de groene voor injectie-regeling.

hans4074 0
badge

15 jaar

[quote=peugeottechnieker]Als er geen fouten zijn denk ik dat je bobine stuk is. (als het een sagem is ) Die moet je dan gelijk vervangen(door een ander merk n.l. elektrofil) om beschadiging van je motor computer te voorkomen. alstie n.l. ook nog stuk gaat kun je de beurs wel open trekken ...........[/quote]
als het aan de bobine zou liggen moet het toch constant zijn enniet een uur goed en dan in 5 minuten weer 3 keer afslaan?
kan het een trage stappenmotor zijn ondanks het uitlezen bij Peugeot

harnak 0

15 jaar

Ik heb de ervaring dat het wel aan de bobine kan liggen bij zoon storing, maar als hij al vervangen is door een electrofil dan moet je het elders zoeken , stappen motor zelf kan ook een oorzaak zijn. In dat geval blokkeerd het asje meestal tijdelijk omdat er vuil op de schroefdraad van de plunjer zit. Met een traag reagerende stappenmotor lees je geen storingen uit. De stappenmotor zit dan mechanisch vast en er zijn dan geen onderbrekingen in het elektrisch circuit.

Maar je gaf al aan dat er een storing uitgelezen is in het circuit van de koelvloeistof? temperatuur sensor (de groene sensor) . Ik zou de groene sensor dus vervangen voor die storing en niet de blauwe zoals Hans ook al aangaf.

[quote=peugeottechnieker]Ik heb de ervaring dat het wel aan de bobine kan liggen bij zoon storing, maar als hij al vervangen is door een electrofil dan moet je het elders zoeken , stappen motor zelf kan ook een oorzaak zijn. In dat geval blokkeerd het asje meestal tijdelijk omdat er vuil op de schroefdraad van de plunjer zit. Met een traag reagerende stappenmotor lees je geen storingen uit. De stappenmotor zit dan mechanisch vast en er zijn dan geen onderbrekingen in het elektrisch circuit.

Maar je gaf al aan dat er een storing uitgelezen is in het circuit van de koelvloeistof? temperatuur sensor (de groene sensor) . Ik zou de groene sensor dus vervangen voor die storing en niet de blauwe zoals Hans ook al aangaf.[/quote]
peugeot heeft er een vervangen met een blauwe aansluiting die iets lager zit dan de groene kan er zelf in de documentatie niets van terug vinden autodata en vivid praten alleen over die met een groene stekker maar die peugeot man heeft wel 20 jaar ervaring in peugeot dus ben ik nu gek of die peugeotman????

harnak 0

15 jaar

Nogmaals: voor de injectie betreft het de groene sensor! Misschien moet je eens vragen naar het onderdeelnummer van de sensor die er in gezet is. Het ond.deelno. van de sensor voor de injectie, groen dus, = 1920 3F

hans4074 0
badge

15 jaar

[quote=hans4074]Nogmaals: voor de injectie betreft het de groene sensor! Misschien moet je eens vragen naar het onderdeelnummer van de sensor die er in gezet is. Het ond.deelno. van de sensor voor de injectie, groen dus, = 1920 3F[/quote]
ik heb het onderdeel met nummer 0242.83 origineel peugeot staat verder op de vepakking sonde temp eau

harnak 0

15 jaar

[quote=harnak][quote=hans4074]Nogmaals: voor de injectie betreft het de groene sensor! Misschien moet je eens vragen naar het onderdeelnummer van de sensor die er in gezet is. Het ond.deelno. van de sensor voor de injectie, groen dus, = 1920 3F[/quote]
ik heb het onderdeel met nummer 0242.83 origineel peugeot staat verder op de vepakking sonde temp eau[/quote]
Dat is de voeler voor de temp.meter (blauw) en niet voor injectie.

hans4074 0
badge

15 jaar

kijk eens naar de kabelboom die onder de motorkap loopt, daar wil wel eens een kabelbreuk ontstaan.

De peugeotman is dan gek denk ik. De groene moet je hebben dus. Zo nu is het wel vaak genoeg gezegd !!

[quote=peugeottechnieker]De peugeotman is dan gek denk ik. De groene moet je hebben dus. Zo nu is het wel vaak genoeg gezegd !![/quote]
Oeps! Maar wél duidelijk! lol

hans4074 0
badge

15 jaar

[quote=peugeottechnieker]De peugeotman is dan gek denk ik. De groene moet je hebben dus. Zo nu is het wel vaak genoeg gezegd !![/quote]
ik weet het dat het vaak genoeg gezegd is maar was op dat moment afhankelik van een peugeotman met 20 jaar ervaring en had het er met hem al over gehad dat ik dacht dat het de groene was dus 50€ armer en nog niets wijzer dan ik al was . dit is de reden dat ik het hier tot in den treure heb eherhaald om het zeker te weten. heb zelf van 1973 tot 2000 in de werkplaats gestaan dus de logico hoe het allemaal moet werken zit er nog wel in maar niet van ieder merk waar elke zender zit.
excuse voor mijn volhardendheid. groetjes Harrie
ps als ik het opgelost heb hoor je het wel.

harnak 0

15 jaar

Ok ok ,het was meer ironisch bedoeld hoor. Soms gaat het er hier bloedserieus aan toe en soms wat minder serieus. We horen het wel

Succes.

Vriendelijke groet,

PT nieker

als laatste heb ik de stappenmotor en de gasklep positiezender vervangen al 2 dagen niets meer van gehoord dus ik denk probleem opgelost en dus lag het niet aan de temperatuursensor

harnak 0

15 jaar

ik had dit zelde probleem zoeke zoeke een nieuwe temp sensor geplaats en het probleem is nu weg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.