close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Peugeot 206 1.4 start problemen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Peugeot 206 1.4 juni 1999 laatste acht cijfers van chassis nr 40373464
Volgende had de auto net gekocht en opgehaald en zou met een half uur weg maar start dan wel maar slaat niet aan.
Heb benzine relais uit zekeringkast rechtsvoor er uit gehaald met contact spray in gespoten en toen deed de motor het weer
maar bij de volgende start sloeg hij weer niet aan kwartier gewacht en deed het weer en toen nog enkele malen heb zoveel mogelijk stekkers los gehad en contact spray in gespoten.
Wat voor componenten eventueel meer dubbel relais,obd sensor kabel breuk in kabel boom die voor distributie langs loopt
Wie kan mij verder helpen.bij voorbaat alvast bedankt.

Geplaatst door

jan wiebe (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=jan wiebe]Heb benzine relais uit zekeringkast rechtsvoor er uit gehaald.[/quote]
Je bedoeld het dubbelrelais, hangend aan de onderzijde van de grondplaat waar de ECU/EBE op gemonteerd zit??

Het lastige aan dit probleem is het ene moment wel, en het volgende moment niet aanslaan, dus een echte kabelbreuk lijkt uitgesloten. Wat je als eerste zou kunnen proberen is testje m.b.v. proeflampje of er (accu)spanning komt op de voeding van brandstofpomp tijdens optreden probleem en of je de pomp dan ook hoort zoemen/draaien. Meest simpel is dit te doen onder de achterbankzitting aan rechterzijde, het grote ronde bodem-deksel te verwijderen. In de zwarte stekker op plekje 3 in die stekker zit de voedingsdraad. Sluit hier een spanningszoeker, nog beter een multi-meter op aan op een fatsoenlijke manier, dus zonder geprik in draden, en kijk, en luister, eens wat er gebeurd tijdens op contact en tijdens starten. Als het goed is, moet je bij stand op contact, eerst een ca 3 seconden voeding hebben. Daarna valt voeding weg. Draai je contactsleutel door naar start-stand, dan hoort er tijdens starten weer voeding op deze draad te komen. Uiteraard is alleen voeding niet voldoende.....de pomp zal ook moeten gaan draaien = luisteren.
Kan ook geen kwaad: bekijk de draadboom aan achterzijde van distributie-deksel onderaan in de haakse bocht. Kan zijn dat er een draad-isolatie doorgeschuurd is, maar koperkern nog niet. Is ook vrij simpel vanaf onderzijde te bekijken bij voldoende licht.
Is dit allemaal in orde, dan lijkt me een ritje dealer de beste optie i.v.m. juiste diagnose-apparatuur.

hans4074 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.