Hallo,
Sinds 2 weken loopt onze Peugeot 206 1.6 16V lpg. niet goed op benzine (blok is TU5 JP4) (NFU)
Hij deed echter erg raar, toen ik de motor had gestart liep hij heel beroerd, de toerenteller sprong heel onrustig heen en weer tussen 1500 toeren en 500 toeren ongeveer. (Normaal zou het eventjes 800 zijn).
de motor schokte haperd en onrustig dan krijg ik gelijk te zien uitlaatgassen storing en kat storing. Ik had het idee dat hij bijna af ging slaan dus ik gaf een beetje gas bij, maar daar reageerde hij ook amper op. voor duidelijkheid op gas rijd die super, deze probleem is alleen op benzine
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zou kunnen beginnen met het laten uitlezen van de storingen.
Dat scheelt een hoop gegis, tijd en geld.
Heb ik al gedaan 3 meldingen P0463 Brandstof niveau sensor, P0550 Stuurbekrachtiging druk sensor en P420 katalysator B1 werking onder dremp. Heeft dat mee te maken denk je?
8 jaar
P0420 is gevolg.Toch zal het een nieuwe kat worden. Het zou ook aan lpg module kunnen zitten.Heb paar jaar terug nagenoeg hetzelfde klachten gehad Op benzine niet goed lopen(soms echter kort wel), op lpg probleemloos.
Lpg module vervangen en probleem leek opgelost.Echter was de benzine module daardoor overbelast en sneuvelde die toen ik op de snelweg op benzine wilde rijden om de kat goed schoon te branden.
EERST benzine probleem oplossen, daarna kat vervangen.!
8 jaar
Hallo.
Hier ben ik weer. Wat ik raar vind sinds vandaag brand de motormanagement lampje niet meer en ik heb niks aan gedaan wel gisteren 30km op benzine gereden op snelweg. Ik heb afspraak bij gasboer voor a.s vrijdag, Dus nogmaals voor duidelijkheid lampje brand niet meer maar het betekent niet dat die ook goed rijdt of loopt op benzine dus niet. en dat vind ik heel apart zomaar storing verdwenen zonder wat aan te doen,
Heeft iemand een idee?
8 jaar
Door het rijden op lpg vervuld het benzinesysteem.
Ondanks starten op benzine.
Wat je kunt doen is 2 flesjes injectiereiniger erin gooien,25 liter verse V-power of iets dergelijks en dat oprijden.
Knappen ze vaak goed van op,1 keer in de maand een 25/30 km op benzine voorkomt dit soort problemen of regelmatig even op benzine rijden.
Nu kun je van alles los gaan halen,maar dit is de simpelste manier om te proberen en kost je 2 flesjes injectiereiniger en 25 liter kwaliteitsbenzine.
Als dit niet werkt kun je het benzine filter vervangen en de benzine injectoren ultrasoon laten reinigen.
Doordat je 30 km op benzine bent gaan rijden heb je de vervuiling eruit gereden.
8 jaar
Hallo,
ik heb vandaag S-power benzine erin gegooit en de brandstoffilter vervangen 50 km meegereden maar de probleem is heleaas nog niet verholpen, op benzine rijdt die niet super rij ik ongeveer 2 a 3 km op benzine dan krijg ik weer te zien katalysator storing en uitlaatgassen dan heb ik geen vermogen meer lijkt wel of die op 3 cilinders loopt als ik het koppeling indruk dan valt de motor uit, Als ik de motor opnieuw start dan start die gelijk maar blijft onregelmatig lopen en de toerenteller schommelt dit gebeurd alleen op benzine en niet op gas,
8 jaar
heb je die 50 km op benzine gereden ?
Geen injectiereiniger toegevoegd?
8 jaar
Heb je geprobeerd om de lpg injectoren los te koppelen(evt lpg helemaal oprijden) en dan op benzine rijden. Zo kun je achterhalen of de motor toevallig niet twee brandstoffen tegelijk krijgt.
8 jaar
Heb je wel goede brandstof druk? Laat bv een injector test doen of ga rijden met live data, dan weet je veel meer. Zo blijft het gissen.
Mvg diagnoseoplocatie.nl
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar