Peugeot 206: Peugeot 206 1,6 16v net een tractor

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 1,6 16v NFU

Beste mensen,


ik heb sinds kort een peugeot 206 1,6 16v G3 gekocht wat paar dagen later heeel erg veel lawaai maakt.

het lijkt net een dieseltje. ik het wat geluisterd en denk dat het van onderen ergens aan de kant van de distributie komt.

ik het het carterpan eraf gehaald en zag het ketting wat de oliepomp en de krukas ronddraait heel slapjes was.


Er komt olie naar boven en van onderen ziet die er ook goed uit.




Heeft er iemand enig idee wat het kan zijn?

mvg

F. Kat

ferhat66

Geplaatst door ferhat66 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

firedriver (60), 10 jaar geleden

Eventueel zijn ketting en spanner vervangen, ofwel zijn ketting terug aanspanen en terug luisteren, zou toch daarmee zeker zo niet rijden.
Gr.

ferhat66 (0), 10 jaar geleden

zowiezo is er ook niet mee te rijden qua geluiden en de kracht die de auto niet meer heeft. ik zie geen spanner maar ik ga tog de ketting vervangen om dat al uit te sluiten.

kan het te maken met de timing??'

MVG

voyager (0), 10 jaar geleden

Ja Zeker!!!!

ferhat66 (0), 10 jaar geleden

dealer zegt dat het ketting wel een beetje slapjes moet zijn. ik heb nu bijna alles gehad dus ga over naar de timing.

ik laat jullie zsm weten.

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Het kettinkje van/voor de oliepomp staat inderdaad niet echt strak, dus vernieuwen lijkt weinig zin te hebben. Heb je al compressie gemeten? Controleer ook eens de timing van de distributie. Staat deze niet correct, dan proberen te achterhalen wat de oorzaak is.....waterpomp, geleide-rol of spanrol defect. Controleer gelijk of alle 3 de tandwielen nog correct op hun blokkeerpennetjes/spietjes zitten. Als timing niet correct blijkt te staan, dan afhankelijk van hoeveel tanden hij versprongen is, de gok nemen om er in ieder geval een nieuwe riem op te leggen en daarna compressie te meten.

ferhat66 (0), 10 jaar geleden

sorry voor late reactie maar ik zat met mn vingers tussen een draaiende D riem.

het probleem lag aan de timing. met de oude riem draaide die als een klok. nieuwe riem erop olie en filters vernieuwd en jaaa hoor hij rijdt niet meer stationair.

uitgelezen krijg foutcode P1327 tevoorschijn.

klopsensor reageerde helemaal niet dus een klopsensor besteld. dadelijk even ophalen en kijken wat die dan weer te melden heeft.

zijn er mensen die de zelfde probleem wel hebben opgelost?? ik hoor het graag.



mvg

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja met je vingers tussen een draaiende distributie riem is het inderdaad lastig typen, tenzij je net met je andere hand bij het toetsenbord kunt. Je verhaal is (voor mij) onduidelijk. Je geeft aan dat het probleem aan de timing lag, maar is het nu ook opgelost? Zo te lezen niet.

ferhat66 (0), 10 jaar geleden

beste hans,

jaa het getik en geratel is opgelost door het goed op tijd zetten en uiteraard een nieuwe riem. voordat ik de motorsteun enz monteerde liep die heel erg netjes.

nadat alles erop is met nieuwe filters olie bougies stotterd de auto heel erg en valt soms stil.

uitgelezen:

P1327 registratie van geintegreerde onstekingsfase


ik heb de bobine en de gasklephuis veranderd en op allebei loopt die niet beter op.

compressie staat zo rond de 11-13 bar

enig idee waar ik nog meer kan zoeken??

alvast bedankt

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Als de motor goed heeft gelopen na het correct op tijd zetten en rottig is gaan doen nadat je de bovengenoemde onderdelen hebt vervangen, dan zou je het hier in moeten zoeken en dan met name de bougies. Juiste type en heb je de elektrode afstand vóór montage gecontroleerd? Als deze goed staan, dan zou je het met de oude bougies nog eens kunnen proberen.
Wat bedoel je met....ik heb de bobine veranderd? Een andere bobine geprobeerd?

ferhat66 (0), 10 jaar geleden

Beste,

ik heb de oude bougies ook geprobeerd. tijdens rijden helemaal niets en genoeg power, maar als ik voor een stoplicht stop begint het ellende weer. De bobine heb ik te leen van een andere auto geprobeerd.

mijn vraag is: kan de timing niet verkeerd staan door mijn vingers??

1 tandje zal wel genoeg zijn maar van de andere kant denk ik weer dan zou die gaan tikken en misschien geen compressie door allebei de kleppen open staan.


alvast bedankt

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Als je je twijfels hebt over de exacte timing, zit er maar 1 ding op. En denk dan om je vingers! ;-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum