👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Vanmiddag zoals elke dag probleemloos naar het werk gereden met onze peugeot 206 1.9D bwj 2000
Savonds niet meer willen aanslaan
De starter gaat gewoon normaal rond, het gloeispiraaltje op het dashbord licht NIET meer op(vroeger wel), Er komt geen diesel uit de leidingen bij de injectors.
Op start pilot slaagt hij onmiddelijk aan en ook weer af zodra ik stop met spuiten.
Aanslepen heeft geen nut.
Alle zekeringen naast accu, ook de grote zijn al gecontroleerd. Idem voor die in het dashbord. De reserve sleutel bied ook geen oplossing.
Ik vermoed dus dat er ergens een defect is waardoor de stopklep en het gloeicircuit het niet meer doen...
Achter de accu heb ik een soort van relais gevonden dat de gloeibougies schakelt, hier komt spanning op toe (witte) maar vertrekt geen naar de bougies (bruine)
De dieselpomp is een gewone pomp met gashendel/kabel, met boven een positiesensor. De stopklep zit onder een dikke metalen plaat.
Wie weet raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer of de stopklep zijn spanning krijgt en massa
3de draad is signaal van de computer(tevens ook startblokkering vandaar)
als alle drie draden goed zijn
dan is inderdaad de kans groot dat de stopklep kapot is
geluk is dat de klep vv kan worden
er zijn bedrijven die een vervangende stopklep hebben
deze sluit je aan op een geschakelde plus
verder geen draden nodig (massa loopt via de pomp naar de accu
je zegt dat je de leiding loshebt gehad en niks uit kwam
je moet wel nagaan dat er maar paar druppel uitkomt bij het starten
dus niet denken dat er veel uitkomt
als je zeker bent van dat er geen druppel uitkomt dan vervang de stopklep
de metalen plaat kun je er af sluipen (oppassen voor de openingen die allemaal open liggen
de klep zit er direct eronder en je hoefd niet op te passen dat je te ver doorslijpt
klep kost trouwens 50euro (wel je gegevens van je pomp meenemen)
omdat je inlaatbuis eraf hebt
haal direct ook de gloeibougies los
en meet de weerstand ervan ten op zichte van massa
0.7 tot 1.2 ohm maximaal zit je aan paar kilo ohm dan advies direct alle gloeibougies vervangen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar