auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: peugeot 206 heeft denk ik een ontstekings probleem

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100CC

heeft er iemand verstand met het volgende

ik heb al enkele maanden een probleem met men motor , iemand zei me dat ik op 3 cilinders reed en zei me om m'n bougies eens te veranderen wat ik dan ook gedaan heb . wat bleek dat er 1 bougie compleet verbrand was tot het einde compleet weg dus ik dacht na deze te veranderen dat de motor weer normaal ging lopen . maar dit was dus niet het geval hij trekte wel beter op maar draaid nog steeds op 3 cilinders. wat zou het dan kunnen zijn ? ik dacht aan de delco ( ook als lijkt het niet echt op een delco ma die blok die op de bougies komt)


MVG

Geplaatst door

greg mk2 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bobine is niet echt waarschijnlijk. Er worden steeds 2 bougies tegelijk van een vonk voorzien.
Als er nu 2 bougies kapot waren, maar het is er maar 1.
Ik ben bang dat er binnen in de motor ook wel wat gebeurd is.

Wat is de motorcode en het bouwjaar - 0 is wel erg oud.
Motorcode vind je in het chassis-nummer. Het is de 6e t/m de 8e letter/cijfer.
Chassisnummer staat op je kentekenbewijs.

oldford 0
badge

15 jaar

[quote=oldford]Bobine is niet echt waarschijnlijk. Er worden steeds 2 bougies tegelijk van een vonk voorzien.
Als er nu 2 bougies kapot waren, maar het is er maar 1.
Ik ben bang dat er binnen in de motor ook wel wat gebeurd is.

Wat is de motorcode en het bouwjaar - 0 is wel erg oud.
Motorcode vind je in het chassis-nummer. Het is de 6e t/m de 8e letter/cijfer.
Chassisnummer staat op je kentekenbewijs.[/quote]
het gaat hem om een peugeot 206 van het jaar 2005

HFX
zijn de 6e to en met de 8e letter
hopelijk kan je hier iets mee

MVG

greg mk2 0

15 jaar

TU1JP blokje is dit.

Derze hebben een single point injectie, dus injectie is uitgesloten. Beste is om een Compressie test + cilinder lek test uit tevoeren/

Mee eens, zoek professionele hulp.
Compressietest en lek test staan boven aan het lijstje. Foutcodes uitlezen en signalen testen een goede tweede.
Maar ook de katalysator moet gecontroleerd worden. Die heeft ook een aantal opdonders gehad.

oldford 0
badge

15 jaar

citroenmonteurtje, weet je het zeker?
HFX is volgens mij een multi-point met M7.4.4. Als je in de foutcode lijst kijkt zie je foutcodes voor 4 injectors.

Dus de injector van de defecte cylinder moet ook getest worden, dan wel bedrading repareren.

oldford 0
badge

15 jaar

Heb eigelijk een bouwjaar nodig. 1.1 injectie is zo ver ik weet een Tu1jp(is single point). Maar als het een nieuwere is, dan heeft hij idd een multi point injectie, dus graag een BOUWJAAR (of kenteken)

Bril nodig? Of concentratieverlies door (gedwongen) vakantie? Bouwjaar is 2005 (gepost 18:35).

En Gregory, doorrijden met dit soort problemen (3 maanden zei je) gaat je alleen maar heel veel meer kosten.
Ga de volgende keer bij klachten gewoon naar de dealer of een goede universele garage.

oldford 0
badge

15 jaar

Of concentratieverlies door (gedwongen) vakantie?

Ga er maar wel van uit....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.