auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: Torx 50 van spanrol multiriem zit aldemachtigst vast

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

van de week geconstateerd dat er over de hele breedte van mn multiriem kleine scheurtjes zitten en aan de slag gegaan om m'n multiriem te vervangen.

Rechter voorwiel verwijderd, voorste wielkast paneel verwijderd zodat ik er beter bij kon en vervolgens met een torx 50 bit die torxbout van de spanrol proberen op te lossen. Weinig resultaat nou ja zeg maar liever geen resultaat, hierna geprobeerd met een torxstift 50. Krijg hem met geen mogelijkheid los en ben bang als ik nog meer kracht zet dat ik die torxkrans van de bout beschadig en hem helemaal niet meer los krijg.

Is dit normaal dat deze bout zo vast hoort te zitten en hoe krijg ik deze het beste los zonder hem te beschadigen??

Hopelijk heeft iemand de oplossing voor mij :)

Alvast bedankt,

Groeten Robert

Geplaatst door

Bumper83 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat ik altijd doe is de moter warm draaien dan losdraaien

Met warme motor heb ik ook al geprobeerd, lukt helaas ook niet...

bedankt voor je reactie!

iemand nog meer tips?

Bumper83 0

15 jaar

waarom moet de spanrol los als je alleen de riem vervangt??

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

die torx is de borgbout van de spanrol dus deze moet los. ik zet er meestal een los stiftje in met een sleuteltje erop. dan de stift er dmv een bandenlichter oid stevig aandrukken, en een ander de torxbout laten losdraaien. desnoods met nog een pijp op de sleutel.
en ja, ze kunnen enorm vast zitten.

harry4203 3140
badge vip badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.