Hallo allemaal,
Via de zoekfunctie heb ik deze klacht eerder gevonden op deze site.
Te pas en te onpas dus niet aanslaan van de motor, een 1.4 HDI.
Als de motor loopt, loopt de motor goed.
We hebben het brandstoffilter al vervangen, evenals de verstuiver retour leidingen en de "grote spin" aan brandstof leidingen in de motorruimte.
Ook contact gehad met de Peugeot dealer en die bevestigde dat als er een knikje in een leiding zit onder het luchtfilterhuis, daar lucht de leidingen binnen kan dringen.
Die knik zat er wel degelijk, vandaar dat alles vervangen is.
Onlangs ook de vlotter/tankelement nog gecontroleerd, niets bijzonders te zien.
Vandaag ook nog eens de aanvoer leiding van de tank onderdoor de auto naar de motor tijdelijk verwisseld door een losse slang.
Maar het probleem blijft, na een tijdje staan is er dus lucht in de leiding, even in de bal knijpen en de motor loopt.
Het hoge druk systeem lijkt mij inorde aangezien de pomp tijdens rijden eenvoudig 1100 bar levert en de retour test van de verstuivers zijn alle 4 gelijk.
Komt iemand dit bekend voor??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer de aanslutingen op het brandstof filter, was het complete filterhuis vervangen ? Probeer anders ook een nieuwe ontluchtingsbalgje (terug slag klep defect)
zitten de klik verbindingen overal goed geborgd?
zoja is het mogelijk dat er een verstuiver lekt via de retour zodat er te weinig drukopbouw is om te wagen te doen starten.
Je hebt de verstuiverretourleidingen vervangen .
Bedoel je enkel de flexibele leidingen tss de plastieke retouruitgangen of heb je de originele set met de plastieke uitgangen gemonteerd. Want meestal komt de lucht via de o-ringen van de verstuiverretouruitgangen.
Staat er een retourklep tussen ?
[url=http://img6.imageshack.us/i/1730e50a.jpg...][img]http://img6.imageshack.us/img6/1262/1730...[/img][/url]
Het complete filterhuis is vervangen evenals de leidingen van en naar het brandstoffilter.
De ontluchtingsbalg is ook vervangen want die zit gemonteerd op de "spin" van plastic leidingen in de motorruimte, zie bovenstaande foto.
Dat er een verstuiver zou lekken op de retour kant lijkt me sterk, als de motor loopt loopt deze netjes, zowel warm als koud en de retour opbrengsten zijn allen gelijk en van een acceptabele hoeveelheid.
Het is immers de aanvoer (lage drukkant) van het brandstof systeem wat problemen geeft.
De "klik verbindingen" zitten allen goed.
Een retourklep (wat omcirkelt is) is aanwezig, we hebben originele onderdelen gebruikt, we hebben alle retour verstuiver leidingen vervangen, dus ook de plastic aansluitingen op de verstuivers.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar