Sinds enige tijd heb ik een vervelend probleem met mijn 206.
Auto houd spontaan in tijdens rijden geageerd niet op gaspedaal en slaat dan hortend en stotend af.
Direct starten lukt niet de motor slaat dan even aan maar slaat dan af echter na ongeveer 5 minuten wachten kun je de auto starten en rijd deze weer prima tot het probleem weer ontstaat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Even laten uitlezen, het kan meerdere oorzaken hebben.
Bobines komen regelmatig voor, maar dat kan ik van hieruit natuurlijk niet beloven dat dat ook zo is.
Auto vandaag direct uit laten lezen maar helaas is er niks gevonden.
Zelf vermoed ik de nokkenassensor of brandstofpomp naar aanleiding van ander topic op dit forum maar dit moet je toch kunnen uitlezen?
Bombineblok is pas vervangen door een van Bosch was origineel Sagem
10 jaar
nokkenas sensor is uit te lezen, brandstofpomp is te controleren.
is ook de werking van de temperatuursensor gecontroleerd? in live data uitlezen en verifieren of de aangegeven temperatuur correspondeert met de actuele motortemperatuur?
Vandaag even langs de Peugeot garage gereden deze hebben de auto ook uitgelezen en het volgende gevonden misfire cylinder 3 heb zelf mee mogen kijken.
monteur heeft een eindje proefgereden en zelf ook het probleem ervaren. vermoed wordt de brandstofpomp of klep.
10 jaar
Bougie of injector?
vandaag aan het sleutelen geweest bombineblok wederom vernieuwt nieuwe bougies ingeschroefd. en testritje gemaakt probleem is er nog altijd.
Ook dit keer zelf de bsi uitgelezen geen fouten wordt hier wanhopig van.
10 jaar
zoals hierboven reeds gemeld, kan heel goed in injector zitten. een goeie bobine vernieuwen heeft geen zin, en je moet niet de bsi, maar het motorregelapp uitlezen.
ik heb van deze auto's al BERGEN injectors vervangen!
Een misfire op 1 cylinder kan NOOIT met een brandstofpomp te maken hebben.
Ik zou even injector 2 en 3 omwisselen en dan na even rijden kijken of het probleem zich verplaatst heeft naar cylinder 2, dan weet je het zeker.
Een verbrande klep heb ik in deze motoren nog nooit gezien.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar