Peugeot 206: peugeot 206sw 1.4b 2003 (lpg)

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 8 kleppen

Hallo,

Vorig jaar dus probleem opgelost van onregelmatig draaien op 3 poten met injector die stuk was.

2 weken terug naar de keuring. Daar bleek de Lambda waarde te hoog te zijn. Zowel op LPG als op BEnzine.
Hij houdt sinds een 2 maand in op lpg als ik onder de 2000 toeren optrek. Sinds kort durft hij ook te ploffen in de uitlaat Dus vandaag naar de lpg boer. Hij heeft hem wat rijker gezet maar kreeg de lambda waarde niet ok. Het schilt niet veel maar toch. Dit zowel op benzine als op lpg. Als hij de lambda waarde ok was dan was de co weer te hoog.

Heeft hem ook armer proberen te zetten maar dan was de lambda waarde niet goed maar de co wel. Het inhouden op lpg is ook niet weg. Op benzine rijdt hij zonder problemen buiten de te hoge lambda waarde.

Iemand een idee waar dit kan aan liggen?

Als bijkomende informatie. De uitlaatpijn heb ik vanonder het motorblok tot helemaal achteraan al vervangen. (stuk met cat en lambda sensor in niet)
Hij maakt naargelang mijn snelheid ook meer lawaai. Precies een gat in de uitlaat maar dit is dus niet. het geluid gaat namelijk niet luider als je meer gas geeft als je stil staat.

Zou het de lambda sonde kunnen zijn en kan ik deze uitmeten?

MVG
Robin

robin2cv

Geplaatst door robin2cv (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

harry4203 (430) PRO, 11 jaar geleden

ik zou eerst eens bij de basis beginnen. klepspeling correct? onsteking in orde (bougies/bobine?) als klepspeling goed staat eens compressie meten. iig ook eens uitlezen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.