close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Inhouden bij acceleratie

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: rfn

Het volgende probleem. Er is een Peugeot 206 2.0cc binnen gekomen die vooral net na starten inhoud tot ongeveer 2500 toeren en daarna weer normaal acceleert. Het rare is dat dit zowel met warme als met koude motor is en na ongeveer 3 keer optrekken het probleem veel minder word. Maar niet geheel verdwijnt.
Geen foutcode's. Op het moment van inhouden schiet de shorttermfueltrim naar 24, 25% dus je zou denken dat de auto te kort brandstof krijgt. Brandstofdruk is 3 bar. Brandstoffilter vervangen. Mapsensor gecontroleerd. Gasklephuis laten controleren was ok. Gaspedaalsensor gecontroleerd. Wat verder vreemd lijkt dat de gaskleppositiesensor in de livedatagrafiek af en toe oneenparigheid laat zien.
Auto heeft 30.000km gelopen. Lambdasensoren doen hun werk ook netjes
Wie wil meedenken!!!

Geplaatst door

Baszkowicz (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Plaats eens laatste 8 cijfers van chassisnummer dan kunnen de peugeotmensen je hier wat gerichter helpen. Zit hier een elektrisch bediendegasklep op ? Die heb ik namelijk wel eens vervangen voor een soortgelijke klacht .

Ik zal morgen het chassisnr online zetten, de gasklep verdacht ik ook dus die heb ik naar actronics gestuurd maar die komt morgen retour volgens hun was daar niets mis mee. vandaar dat mijn ideeenboek wat leeg begint te raken

Baszkowicz 0
badge

12 jaar

Livedata is niet zaligmakend. Als 1 signaal iets later geregistreerd wordt dan het andere, kan dat de oneenparigheid veroorzaken.

Juiste diagnose bij dit soort klachten of verdenkingen is een scopemeter.

hellbat 0
badge

12 jaar

Ik ga morgen proberen te kijken op de scope of de injectietijd op het moment van inhouden wel verlengd wordt ik hou jullie op de hoogte alvast bedankt

Baszkowicz 0
badge

12 jaar

Vandaag weer wezen meten de inspuittijd wordt verlengd op de scoop dus dat lijkt goed te gaan, overal stabiele spanning, massapunten achter de koplampen gecontroleerd....OK massa`s vanaf diverse sensoren bijna 0 Ohm dus ook goed, wat mij opvalt is dat de auto stilstaand met toerental tussen 2000 en 3000 rpm in closed loop draait maar bij 3500 rpm wel goed draait maar dan wel arm draait (eerste lambdasensor 0 volt) doe je dit toerental rijdend op de weg dan zit de auto wel netjes in closed loop.......vreemd? verder alle zekeringen gecontroleerd op corrosie zo ook de aansluitingen op de ECU ik blijf tot nu toe toch de indruk houden dat de auto op moment van inhouden net te kort brandstof krijgt maar ik ben niet overtuigd iemand nog een helder idee op te checken?

Baszkowicz 0
badge

12 jaar

PS hier het chassisnr laatste 8 cijfers 44719768

Baszkowicz 0
badge

12 jaar

Even een vraagje in een heel andere richting, welke olie(viscositeit) zit er in het blok ?

Avanza MSP 5W30

Baszkowicz 0
badge

12 jaar

Wel iedereen nadat ik alles vele malen opnieuw gecontroleerd had bleef er in mijn beleving nog maar 1 mogelijke oorzaak over .......de software op de computer zelf, ik heb de software opnieuw laten installeren en storing van het inhouden is verdwenen, wat een zoektocht maar nu toch opgelost. iedereen bedankt voor het meedenken.

Baszkowicz 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.