Deze auto heb ik al eens eerder gepoost maar nu heeft hij een ander probleem wie kan mij helpen hij heeft nu de volgende foutcode P0234 tehoge turbodruk de duk ma zijn 1300mbr en is geweest 1500mbr is dit een bekent probleem? Ernst
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan desensor zijn die stuk is, of de turbodrukregelklep...
heb je geen compressielek langs de injectoren? voornamelijk cilinder 2 en 3 kunnen dit probleem veroorzaken
Ja hij heeft inderdaat een verstuiverlek op de twede cil gehad.
9 v/d 10 keer is er vuiligheid in de electroklep van de turbodrukregeling terechtgekomen, tussen verstuiver 2 en 3 zit de "ontluchtings" nippel van deze klep.
klep + ontluchting vervangen....
Steven zou je mij kunnen vertellen waar deze ontluchtings nippel zou moeten zitten want ik kan hem niet vinden.
de leiding komt van achter het blok en eindigd ergens bij de injectoren. ik heb je een tekening van de leiding en klep via e-mail gestuurd. zoek niet naar een nippel, is een slecht woord. het is een leiding met een sponsens filtertje op het einde, met een zwart plastieken cilindrisch omhulsel
Steven nog maals een vraag omtrend turbodruk regeling ,ik heb de turbodruk regel klep vervangen en de nippel maar hij blijft in de fout gaan op po234 heb jij nog een iedee wat het kan zijn.
de sensor zelf. Deze zit bovenop de de motor net na de interccoler. vlakbij zit ook nog een temperatuursensor. de DENSO sensor is de turbodruksensor. Is zeker niet de eerste die stuk gaat...
De denso sensor was ook al vervangen,zou het mischien nog de maf sensor kunnen zijn of iets in de ecu zelf????
zet eens een vacuum handpompje op de turbo, en lees de verstelling af op je diagnosetoestel. kijk of er geen "zware" punten in de verstelling zitten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar