Peugeot 307: Peugeot 307 16HDI bj2003

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 16hdi

Deze auto heb ik al eens eerder gepoost maar nu heeft hij een ander probleem wie kan mij helpen hij heeft nu de volgende foutcode P0234 tehoge turbodruk de duk ma zijn 1300mbr en is geweest 1500mbr is dit een bekent probleem? Ernst

170459

Geplaatst door 170459 (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

kan desensor zijn die stuk is, of de turbodrukregelklep...

heb je geen compressielek langs de injectoren? voornamelijk cilinder 2 en 3 kunnen dit probleem veroorzaken

170459 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ja hij heeft inderdaat een verstuiverlek op de twede cil gehad.

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

9 v/d 10 keer is er vuiligheid in de electroklep van de turbodrukregeling terechtgekomen, tussen verstuiver 2 en 3 zit de "ontluchtings" nippel van deze klep.

klep + ontluchting vervangen....

170459 (0) PRO, 15 jaar geleden

Steven zou je mij kunnen vertellen waar deze ontluchtings nippel zou moeten zitten want ik kan hem niet vinden.

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

de leiding komt van achter het blok en eindigd ergens bij de injectoren. ik heb je een tekening van de leiding en klep via e-mail gestuurd. zoek niet naar een nippel, is een slecht woord. het is een leiding met een sponsens filtertje op het einde, met een zwart plastieken cilindrisch omhulsel

170459 (0) PRO, 15 jaar geleden

Steven nog maals een vraag omtrend turbodruk regeling ,ik heb de turbodruk regel klep vervangen en de nippel maar hij blijft in de fout gaan op po234 heb jij nog een iedee wat het kan zijn.

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

de sensor zelf. Deze zit bovenop de de motor net na de interccoler. vlakbij zit ook nog een temperatuursensor. de DENSO sensor is de turbodruksensor. Is zeker niet de eerste die stuk gaat...

170459 (0) PRO, 15 jaar geleden

De denso sensor was ook al vervangen,zou het mischien nog de maf sensor kunnen zijn of iets in de ecu zelf????

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

zet eens een vacuum handpompje op de turbo, en lees de verstelling af op je diagnosetoestel. kijk of er geen "zware" punten in de verstelling zitten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.