👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Gister een Peugeot 307 binnen gekregen met de storing dat hij niet meer wil trekken.
Ook maakte de auto een vreemd geluid thv het roetfilter.
Het betreft een 2.0HDI van 2002 met 244631km en is uitgevoerd met roetfilter.
Gekeken naar dat blazen in de hoop dat het te maken had met het weggevallen vermogen.
Bij het roetfilter was een slang verbrand die naar de drukverschilsensor gaat, deze vervangen maar nog geen vermogen helaas.
De auto uitgelezen en alle vacuumslangen bekeken maar kon zo geen lekkages of wat ook vinden, wel stond de code P0246 in de computer wat duid op een te lage turbodruk.
Ook komt het voor dat er in de drukverschilsensor nog wel is vocht zit, deze zit gemonteerd bij de hoofdremcilinder.
Deze gedemonteerd en je raad het al, er zat vocht in.
Nieuwe sensor gehaald en ook gelijk maar een Elektroklep tbv de aansturing en regeling van de turbo.
Helaas heeft dit nog geen resultaat opgeleverd en ben een beetje uitgepuzzelt ivm de oplopende kosten voor de klant.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips voor mij ?
Alvast bedankt !!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het wil wel eens gebeuren bij deze wagens dat de onderste slang aan de intercooler zichzelf dichtknijpt, inwendig opblaast.
De korte flexibele hogedrukslang onder aan de turbo gaat ook wel eens lek (van de olie). Ernaast zit er nog 1 die naar het inlaatspruitstuk loopt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar