De auto is stil gezet en daarna sloeg deze niet meer aan,wat moet de spanning zijn van de bdp sensor,en wat kan je zelf nog testen cq meten
aan het onstekeings systeem
1 maakt de motor compressie (al is het eventueel hoorbaar)
ja- ga door naar 3
nee ga door naar 2
2 Controleer D-riem, en repareer eventuele defecten
3 PCM uitlezen
foutcode's aanwezig?
ja ga naar 4
Nee nee ga naar 5
4 storing codes aanwezig.
Deze oplossen
5 reserve sleutel proberen
werkt, sleutel opnieuwe inleren, opgelost
werkt niet. ga door naar 6
6 controleer op vonk en benzine inspuiting
geen vonk
ga naar 7
wel een vonk ga naar 8
7 controleer bobine + aansluiting + aansturing
8 controleer brandstof injectie + pomp + aansturing
dit is mn eigen flowchart suc 6
1 Hang er een tester aan!!!
Lijkt mij tegenwoordig de enige juiste...
niet beginnen met een tester, begin gewoon bij de basis.
Het blijft toch gewoon een ouderwetse otto motor die een vonk en benzine nodig heeft.
Vraag maar aan Maarten
Compressie? kun je ook horen, evenals timing(evt even de kap los)
Reservesleutel? dan tikken de injectoren ook niet.
Brandt het mms lampje? dan werkt in principe je computer.
Even een klap op het hoofdrelais als de injectoren niet willen tikken.
bdp sensor pakweg 900 ohm en 1,5 V wisselspanning met starten.
Aanslepen lukt wel? Dan is vaak het bdp signaal te krap, vervangen dus.
De auto is gewoon rijdend weggezet dus een mechanisch probleem is onwaarschijnlijk.
succes
Sorry is niet mijn gedachtengang...
Wat jij nu beschrijft is min een kwatrtier werk.. uitlezen 2 min..\
ok, maar dan moet je wel de juiste tester hebben, ik begin op straat met luisteren,kijken en simpel meten.
Een klemmende benzinepomp kun je niet meteen meten hoor.....wel met je oren
Er is toch geen prof. meer zonder tester?
Maar ben het met je eens dat logisch nadenken altijd wel moet..
blij dat je het niet helemaal met mij oneens bent.
Ik blijf het gevoel houden dat sommige monteurs wel eens heilig op hun tester vertrouwen en dan zeggen "er zitten geen foutcodes in meneer"
dus er is niks aan de hand!
Ik heb alleen de beschikking over een OBD tester in mijn auto.
Ik heb er wel vertrouwen in dat je gelukkig wel beter weet, René.
gr marcel
Inderdaad ben ik helemaal met je eens... Nooit blindelings op je apparaat vertrouwen.
Maar de vraag is wat Gerard heeft gevonden ondertussen.....
@ marcel;
inderdaad,ruiken,voelen en luisteren en vooral,logisch nadenken!
voordat je tegenwoordig door hebt waar de eobd aansluiting zit,heb je zo een aantal basis voorwaarde gecontroleerd. en inderdaad,er wordt volgens mij ook te vaak naar de tester gegrepen en vanuit daar een diagnose gesteld (hoe vaak wordt wel niet de lambdasonde vv terwijl het mengsel niet ok is).
maar inderdaad,hoe zou het met de 307 staan??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
Tikken de injectoren? dan heb je idd een bdp sensor storing om mee te beginnen.
Nogmaals, begin bij de basis: is er een vonk? is er benzine?
De auto is rijdend weggezet dus een mechanische motorstoring is niet waarschijnlijk
ik doe bijna de hele dag niks anders, probeer zelf daar ook in thuis te raken.
14 jaar