Wie o Wie kan mij aub helpen:
Ik heb vorige week een 607 gekocht, toen ik kwam kijken brandde het lampje van de remblokken, eigenaar heeft remblokken laten vervangen, maar het lampje bleef branden, zijn garage kon het niet zo snel vinden.
Nu lijkt het ook anders: In het display komt de melding: Remvloeistofpeil te laag.
We hebben nu al:
Remblokken vervangen en bedrading gecontroleerd
Handremschakelaar vervangen
Stekker van remvloeistofbakje gecontroleerd en doorverbonden.
Dit heeft allemaal nog niet geholpen.
Heeft iemand enig idee?
Heb in 1 week al heel veel storingen, vermeld overige in andere topics, dus wie zo vriendelijk zou willen zijn.....
DRAMA-AUTO, kan ik na een week al zeggen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is hier niet meer sprake van een aankoop en na de aankoop blijken er dingen niet goed te zijn?
Bij garage, terug naar de garage. Bij particulier: dan weet je nu(een beetje?) waarom de vorige eigenaar de auto weg heeft gedaan.
Ik zou naar de peugeot garage gaan en de auto een grote onderhoudsbeurt laten geven. En tevens vragen of ze dingen zien die eraan zitten te komen.
Weet je zeker dat het het lampje van de remblokken is en niet het ABS?
Het lijkt erop dat je een auto met achterstalling, of zelfonderhoud, gekocht hebt.
Ik zou even investeren en onderhoud laten plegen.
Johan
Dick, je plaatst tig berichten, dat maakt het er niet duidelijker op.
Ik zou inderdaad Johan's advies opvolgen want de auto mankeert nogal wat aan. Om te voorkomen dat je een mikpunt wordt van allerlei al dan niet goeedbedoelde opmerkingen sluit ik je topics.
als de vorige eigenaar beweerd de remblokken te hebben vervangen (bij de garage)en jij hebt ze nu alweer vervangen, dan moet je toch wel een zwaar vermoeden hebben wat er aan de hand is.
je hebt de volgende opties:
1 Dus de man bellen en de auto terug laten nemen, (zal wel lastig worden)
2 Je rechtsbijstandsverzekering aanspreken (informeren wat je kunt doen)
3 De auto naar een garage brengen met verstand van zaken en hopen dat het niet te veel gaat kosten
4 Je doet de auto (met waarschijnlijk verlies) van de hand
Probeer anders 1 topic aan te maken waar je het hele verhaal in omschrijft, miss dat een Peugeot deskundige hier op het forum er iets mee kan.
Gr
Mercury, Moderator Problemcar
voor de 407 is er een bericht geweest dat de stekkertjes voor de remblokken indicator niet goed zijn
deze moest je dan tussen uit halen en dus beide draden doorknippen en direct aan elkaar maken.
bij de 607 weet ik het niet of dit ook zo is
Die stekkertjes hebben ze er bij de dealer vanmiddag ook afgehaald, maar dat maakte geen verschil, doorverbinden hebben ze toen niet gedaan, de monteur stelde wel even voor om die stekkertjes door te knippen, maar dat leek mij niet z'on goed idee, omdat er in mijn display iets staat over te laag peil van de remvloeistof....
De kans lijkt mij dan klein dat die storing verdwijnt na het knippen van die draden, maar mocht je ze doorknippen, dan heb ik daar dus geen werkende sensoren meer (beetje jammer dan).
15 jaar
Je hebt de auto bij een peugeot dealer? Die kan aan al deze storingen niets doen, de auto uitlezen geeft ook niks aan codes? En remvloeistof, dat zit wel voldoende in het reservoir? Het is niet toevallig een verkeerd omschreven vertaling die de boordcomputer aangeeft (Opel Astra's gaven bij een te laag nivo in de ruitesproeiertank aan dat je de koppaking moest laten controleren) REmblokken rondom zijn dus door de vorige eigenaar/garage niet vervangen omdat het daar niet aan mankeerde. Zou toch die stekkers doorverbinden. scheelt al weer 1 melding.
gr
Peco Power
Bij Citroenen uit de periode willen er ook wel eens problemen in allerlei maten en soorten ontstaan na montage/verwijdering after-market spullen als radio/carkit etc. En een slechte/verrotte accu geeft soms ook rare storingen.
Bij mij was 2 jaar geleden de melding "storing automatische versnellingsbak" over na vervangen accu. Bij een nog koude motor, de lampen aandoen, de achterruitverwarming aan, en soms de airco even aan/uit om te ontwasemen, en nog geen 3km gereden te hebben, bracht dus die schrikwekkende storingsmelding. Nieuwe accu en probleem melding was weg. Na een jaar en zo af en toe per 3 maand nog wel eens, maar dat schijnt eigen te zijn aan dit PSA product. Uiteraard wel laten checken/doormeten/uitlezen. Ook de oliedruk. Maar geen probleem, alleen maar af en toe een "loze" melding. Via de Lexia is dan uit te lezen dat er door een samenloop van omstandigheden een melding geweest is.
Deze zaken kwamen bij mij naar boven door op dit forum goed te lezen, de C5 club goed uit te spitten, en 2 betrouwbare garages te weten. Waar ze uitlezen en nadenken.
De tip van de stekkers is toch gewoon uit te proberen? Kun je ook bijna zelf doen. Er komen hier idd peugeot specialisten, laat eens uitlezen en zet al je storingsmeldingen dan in dit item.
Inderdaad is een C5 geen 607, maar erg veel onderdelen/aansluitingen/canbus perikelen, zijn hetzelfde/vergelijkbaar(Wel PSA).
Johan
15 jaar
De auto stond gisteren bij de peugeot dealer, die zijn er een uurtje mee bezig geweest, uitgelezen en een tijdje gezocht.
Ze konden echter niet zo snel 1 van de problemen vinden, mocht ik het wel op willen laten lossen bij hun, dan zouden ze er een speurtocht van gaan maken.
Maar als ze na een uur nog geen van de problemen hebben opgelost, dan ga ik eerst zelf maar eens op onderzoek uit, bij hun kan het wel eens een HEEEEL erg duur grapje worden en het zal me verbazen als dan ook alle problemen opgelost worden.
Ze hebben wel de stekkers van de blokken gehaald, dat gaf geen resultaat, ze wilden die draden nog gaan doorknippen, maar dat vond ik niet z'on goed idee.
De remblokken zijn vervangen en kabels gecontroleerd nadat het lampje ging branden, ook is de remvloeistof bijgevuld tot maximaal, mocht alleen allemaal niet baten.
15 jaar
In mijn ogen en ervaring ben je voor alle elektronica storingen, uitlezen en goede diagnose, gewoon aangewezen op een dealer/vakgarage met de goede uitleesapparatuur(Proxia) voor peugeot.
Zelf zul je daar echt niet uitkomen zonder zorgvuldig uitlezen.
Bij storingen laat ik mijn garage uitlezen en overleg dan met hen of ik het zelf oplos of dat de garage het doet. Helaas meestal de garage dus.
Waarom niet in combinatie met een grote onderhoudsbeurt(hoeveel heeft je auto gereden inmiddels?)
Goed uitlezen, diagnose stellen, aangeven wat voor reparaties eraan komen, kost je misschien max 2 a 3 uur. En dat is al veel is mijn ervaring.
Helaas heb je nu een auto met veel verschillende klachten en problemen. Wat je dan hebt is wat je eraan moet doen/laten doen, om het opgelost te krijgen.
Het zal best wat drammerig van me kunnen klinken, maar ga nu gewoon naar die dealer, of pak .4 van mercury.
Op de manier van aankijken en zelf op onderzoek willen gaan, loop je de kans dat het een gebed zonder einde gaat worden.
Geen idee hoe technisch je bent, maar de moderne elektronica vraagt nu eenmaal om verstand van zaken.
Ik heb jaren gelden een tijdje in een garage gewerkt, mechanisch weet en kan ik wel het een en ander. En wanneer ze me uitleggen wat de elektronica doet en regelt, snap ik het meestal wel. Lekke vacuumslangetjes vind ik ook wel. Maar verder, ik blijf er vanaf.
Persoonlijk zou ik er dus een 4 a 500 euro tegenaan gooien. Dan ben je volgens mij al een stuk verder met het laten uitlezen EN mogelijk ook al oplossingen.
Laat dan ook even checken of de vorige eigenaar wel de laatste UpDates op de computer heeft laten zetten. Of dat dit door veel/alleen zelf-onderhoud niet gebeurd is.
Johan
15 jaar
Johan, Proxia is voor Citroën ;) Peugeot heeft PPS. Trouwens Citroën heeft sinds update 44 Alleen nog maar Lexia
Weer wat geleerd, ik dacht dat Lexia voor citroen was.
Johan
15 jaar
Dick,
Ik ben benieuwd wat je verder gaat doen, wat is de voortgang?
Johan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar