Peugeot Boxer: Peugeot Boxer slaat af en wil daarna niet meer lopen !!

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 HDI 74KW

Hallo

Ik ben in het bezit van een Boxer uit 2003 met een 2.2 hdi die onder het rijden afsloeg en ik hem niet meer aan de praat krijg !
als je hem een dag laat staan start hij weer gewoon echter gaat hij weer uit na wat km te hebben gereden en het probleem is er weer dat ie niet wil starten
tijdens uitlezen geen fouten ondekt wel dat hij rare waarden aangeeft
bepaalde temp. die ruim boven de 200 ligt en een toerental stationair die rond de 200 ligt
misschien heeft iemand hier vaker wat mee gehad en weet hij of zij de oplossing

Ik wacht het af

groetjes tim

Peugtim

Geplaatst door Peugtim (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Boxer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Waar lees je mee uit? EOBD? En is de temperatuur 215 graden Celsius?
Dan heb je nog een motor-computer die niet echt voldoet aan EOBD en altijd dezelfde (onzinnige) waardes uitgeeft.
Uitlezen moet dan met fabrieks (gelijkwaardige) apparatuur gebeuren.

Het symptoom dat je beschrijft komt overeen met een defecte toerental (krukaspositie) sensor.

Peugtim (0), 12 jaar geleden

[quote=oldford]Waar lees je mee uit? EOBD? En is de temperatuur 215 graden Celsius?
Dan heb je nog een motor-computer die niet echt voldoet aan EOBD en altijd dezelfde (onzinnige) waardes uitgeeft.
Uitlezen moet dan met fabrieks (gelijkwaardige) apparatuur gebeuren.

Het symptoom dat je beschrijft komt overeen met een defecte toerental (krukaspositie) sensor.[/quote]
bedankt voor advies !! ik heb alle twee toerental sensoren vervangen maar maakt geen vesrchil!
gisteren pomp uit tank gehaald om te kijken naar vervuiling was wel iets vies dus helemaal schoongemaakt .
daarna starten lopen en hij loopt mooi zonder rook of stoten maar als ik hem daarna weer uitzet krijg ik hem niet meer aan !!
wat zou er nog kunnen zijn dacgt aan injector die mischien lekt maar dan gaat hij rooken neem ik aan ?
of mischien dat de raildruk niet genoeg is maar waarom slaat ie dan wel soms aan en loopt ie dan prima ?

ik hoop op nog wat ideeën

tim

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

stationaair toerental 200 is denk ik starttoerental neem ik aan
als dat 200 is dan is dit te laag moet namelijk minimaal 250 zijn

zoals oldford zegt
laat hem uitlezen door de dealer met de best mogelijk uitlees appraat dat er is
voor deze moeten ze een speciaal verloop tussen zetten ivm electronica en goed kunnen uitlezen
dan kun je in meting gegevens kijken naar de data en kijken wat niet klopt
druk in je commonrail kun je dan ook aflezen

Peugtim (0), 10 jaar geleden

beste Allemaal!

Zelfs na bezoek dealer konden ze niet met een oplossing komen !!
dus hebben wij zelf alles aangepakt .
alle sensoren op blok vervangen en de brandstof pomp incl. 4 injectoren van een schade boxer met 80000k op de tellen gemonteerd en sindsdien staren lopen en als nieuw!!
heeft ons uiteindelijk rond de 700 gekost dus viel erg mee

Groetjes T

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum