Hallo ik ben nieuw op het forum, ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
Ik heb een peugeot boxer 2.2 hdi uit 2006 (type 3). Gisteren ben ik stil komen te staan met de auto met de volgende problemen:
- Geen reactie op gaspedaal
- Slecht lopen / afslaan
Dit gebeurde in de bebouwde kom, met warme motor. Op de snelweg heb ik geen problemen gehad, ene keer doet hij het gewoon weer na het uit/inschakelen de andere keer niet. Het lijkt erop dat, nadat de motor afgekoeld is, het probleem weer weg is, maar kan er helaas nog weinig over zeggen omdat er nog niet echt een peil op te trekken is.
De Anwb vond een foutmelding op de brandstofdruk, er is 1 aansluiting gemeten en die gaf 1 volt (ik denk de sensor? ). Volgens Anwb was hoog maar niet noemenswaardig problematisch. Vandaag bij de dealer geweest om de software te checken (ivm mogelijke updates) alleen de meest recente versie zit er al op.
Het lijkt erop dat her vooral bij lage toeren voorkomt (optrekken / bebouwde kom). Kan iemand me helpen? :-)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Jeroen , onderstaande drukregelaar is hierin een grote verdachte .
BOXER 3 EN TURBODIESEL PUMA 22DT 120CV
KLANTENKLACHT : ONREGELMATIG STATIONAIR TOERENTAL, AFSLAAN BIJ STATIONAIR TOERENTAL OF DE MOTOR KLIMT NIET IN TOEREN (BLIJFT STATIONAIR DRAAIEN, ONDANKS HET BEDIENEN VAN HET GASPEDAAL)
OMSTANDIGHEDEN VOOR HET OPTREDEN : ZOWEL BIJ KOUDE ALS BIJ WARME MOTOR
1. HERKOMST
Hogedrukregelaar brandstof .
2. REPARATIE WERKPLAATS
Storingscodes uitlezen. ( indien geen code,s aanwezig )
Vervangen van de hogedrukregelaar brandstof .
2.1. Benodigd onderdeel
1 Hogedrukregelaar brandstof (Ond. nr. 1920 QK).
Hoi bedankt voor je reactie, heb net de anwb erbij gehad, het lijkt een brandstofdruk probleem te zijn. Onder de 10000 kPa druk valt de motor uit, dit gebeurt alleen bij stationair draaien.... Ik zal de sensor vervangen, kijken of het helpt :-)
7 jaar
10000 kPa ( 100 bar druk ) Daar loopt de motor echt niet op .
De druk moet minimaal 300 bar zijn .
aha, ik heb net een sensor besteld dus laat het morgen wel even weten of het lukt!
7 jaar
hmm, onderdeel vervangen, lijkt nu goed te lopen alleen gaat nu het motormanagment lampje aan :-(
7 jaar
Mooi, dan is er een foutcode om uit te laten lezen. Dat helpt met vinden van de zoekrichting.
De sensor moet echter wel even ingeleerd worden . Neem aan dat dat niet volgens fabrieksopgave is gebeurd . Dus bij deze :
Werkwijze :
Wis alle storingen
Zet het contact 3 keer uit en weer aan
Start de motor
Voer het toerental op tot 4000 t/m
Maak een proefrit van minimaal 30 km
Zet de motor tijdens de proefrit meerdere malen af en weer aan en geef meerdere malen volgas.
Controleer op eventuele aanwezige storingen
Succes.
Probleem opgelost! super bedankt! De auto rijdt weer als een zonnetje :-)
Het motormanagement lampje ging tijdens het inleren volgens bovenstaande procedure vanzelf weer uit. Verder geen meldingen op het dashboard meer gehad, zal hem binnenkort nog even op storingen laten checken (heb zelf helaas alleen een VAG OBD ).
7 jaar
Mooi dat het is opgelost . Bedankt voor je feedback .
Welke sensor heeft u precies vervangen ?klinkt als hetzelfde
Probleem van mij..
Alvast bedankt!
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar