Geachte lezers,
We hebben een probleem met een 307 2.0HDI die perfeckt loopt en start als het boven nul is maar als het ook maar iets vriest niet meer loopt,we zijn er eigelijk al 2 winters mee aan het stoeien,er staan geen foutcodes in en hij is ook al eens bij de peugeot geweest,toen klopte de syngronisatie niet omdat de nokkenas sensor stuk zou zijn,ze waren er van overtuigd dat dit het was,dus nieuwe erin maar toen was de kouw afgelopen,maar nu hebben we de auto terug,stond dus vorige week buiten en liep niet,ik vond hem te traag rondgaan dus eerst een nieuwe accu erin,maar hij bleef te sloom,nieuwe startmotor erin ,bleek een zwaardere voor te zijn,hij gaat nu snel genoeg rond maar slaat niet aan,gebeld met peug en die zijden vernieuw de krukas sensor,dit gaf geen resultaat,heb de goei stiften er uit gehaald en zijn allen goed en de auto gloeid ook,heb de retour leidingen van de verstuivers er afgehad en die druppelen allemaal het zelfde,ook de temp sensor is vernieuwd,ik krijg brandstof op de verstuivers,heb massa punten nagelopen,heb kabels nagelopen,maar de auto start niet,als je een min of 3 achter elkaar doorstart springt hij ineens aan en geen rookwolk,zet je hem af start hij meteen weer,duw je hem aan met een paar man loopt hij meteen,het vreemde vond ik dat de gloeistiften helemaal droog waren dus ik wou gaan meten of ik op de verstuivers spanning kreeg,maar hij stond inmiddels 1 uur in de verwarmde werkplaats en met het starten sloeg hij ineens weer aan en loopt dan ook gelijk goed,dus dan moet hij dus eerst weer een uur of 5 buiten in de kouw staan.Stel nu dat ik hier maandag geen spanning op krijg als de auto niet loopt waar zou ik dan moeten gaan zoeken.
Wie heeft er nog ideeën want ik weet het zo niet meer.
Vriendelijke groet,
Hans l
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je schrijft: "bleek een zwaardere voor te zijn"
Hoe zwaar is een zwaardere?
standaard zit er Classe 4 op wat zit er nu op gemonteerd? (welke klasse of nummer)
zorg ervoor dat het starttoerental hoger is als die paar duwende mannen dan zit je goed
de juiste starter voor dit probleem is 5802-CQ = Classe 6
(het toerenverschil tussen 180 en 220 toeren ervaren we op het gehoor beiden als goed maar voor de motor kan dit wel of niet aanslaan zijn.)
Daar kun je inderdaad goed "ziek" van worden, maar misschien kun je deze wagen eens een koud nachtje bij de dealer laten logeren zodat zij de volgende ochtend met hun diagnose apparatuur op meting gegevens wellicht een oorzaak kunnen zien zoals bijv. brandstofdruk, synchro tussen nokkenas en krukas-sensor enz.
Je mag het chassisno. hier plaatsen of anders even doormailen. Misschien is hier een info over.
zit hier regelenheid op of computer (zomaar een idee)heb hier een benzineauto gehad waarvan alles is vervangen heeft 2 weken bij dealer gestaan die werden er helemaal gestoord van, als het koud was niet aanslaan alles gemeten en getest en klant gewoon weer weggestuurd met giga rekening,totdat we op het idee kwamen de computer in de vriezer te leggen,,dus niet starten,, toen computer op de verwarming en meteen aanslaan computertje op de sloop en alles weer oké
14 jaar
Mannen iniedergeval al bedankt voor het meedenken,auto komt maandag weer terug,zal dan als het nog vriest eens wat delen warm gaan maken.
Ik heb ook nog een chassnr nischien dat iemand(Hans) eens kan kijken voor update's.
VF 33HRHSB82738890
Bvd
Hans
Naamgenoot uit de 2de wereldoorlog (4045) , helaas zijn er aan de hand van het VIN nummer geen info's te vinden die betrekking hebben op HET probleem.
Hans, nog wat kunnen bereiken met je 307? Wij hebben nl. ook vanmorgen zo'n HDI binnengekregen met de melding dat de ANWB zei dat er nieuwe gloeistiften in moesten en aangezien dat de opdracht van de klant was zo gedaan. Maar start nu nog heel moeizaam en ze waren bij nader inzien ook niet stuk.
Dus gaan we nu zelf op onderzoek en welicht heb jij nog wat gevonden?
Startsnelheid bij deze al eens gecontroleerd?
Brandstof drukken al eens bekeken?
Als een van beide ook maar iets te laag is slaat hij niet aan.(verstuivers schakelen dan niet in)
Als de druk niet goed is. Eerst eens een lektest verstuivers?
Oiram
We hebben nu net even gesproken met de klant en die gaf aan dat het deze zomer al wat minder ging met starten, dus heeft niet direkt te maken met Hans zijn probleem. Eerst de akku maar eens vernieuwen, want het starttoerental is niet bijster hoog en hij start wel met een extra akku erbij dus daar lijkt me dit probleem in te zitten. Druk bleef te laag met de eigen akku en startte dan ook niet.
(Maar nu eerst verder met Hans zijn topic)
Wat betreft Hans4045
Aan de testkast en dan startsnelheid en brandstof drukken eens goed bekijken.
Als een van beide ook maar iets te laag is slaat hij niet aan.(verstuivers schakelen dan niet in)
Lijkt geen brandstof te krijgen, je zegt zelf ook al""vreemde vond ik dat de gloeistiften helemaal droog waren.
Je ziet met de testkast altijd heel mooi de druk oplopen, en word hij 190 bar dan pas geeft de ECU de verstuivers vrij.
188 bar is dus gewoon niet aanslaan.
Die 190 en 188 zijn maar een voorbeeld. (is bij ieder motortype weer anders)
Oxo8320(antw#2) en hans4074(antw#3) zoeken het ook al in die richting.
Oiram
Hallo Siem,
Echte oplossing voor ons probleem is er nog niet,we hebben toen een revisie startmotor geplaatst met een hoger starttoerental,(hadden ze gewoon op voorraad en kwam regelmatig voor)ik moet zeggen dat scheelt wel,klant komt echter niet terug dus ik denk dat het probleem nu wel meevalt,maar mischien komt hij ook niet terug omdat er noch niet is afgerekend,we hebben toen gezegd probeer het eerst maar,hij is na een dag of wat nog wel even geweest om te zeggen dat het nog niet oke was en dat er nog een afspraak gemaakt zou worden om verder te kijken,maar ja dadelijk is de winter voorbij en dan start het peugeotje weer.dus nog maar even aanzien.
hopelijk heb jij meer succes met jou probleem.
Groet,
Hans l
Ok bedankt Hans. Wij hebben de auto afgelopen nacht buiten laten staan en bij -9 graden startte hij wel, maar moet toch wat langer doorstarten dan eigenlijk hoort. Vandaag nog wel het brandstoffilter vervangen, maar nadat hij de hele dag in de werkplaats heeft gestaan startte hij om 5 uur nog hetzelfde. Wel veel beter dan de dag ervoor trouwens, want toen was het een crime om hem aan de praat te krijgen. Dus eerst maar eens afwachten is ook hier het devies.
Siem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar