close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: schokken 307

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi 90 pk

Hallo beste leden van problemcar,

sinds een tijdje heb ik onderstaand probleem met m'n 307.
Ik heb de 307 nu sinds mei vorig jaar en de auto bevalt goed op een paar dingen na. De motor draait, als deze koud is, stationair erg schokkerig. Als de auto net is gestart is draait deze gewoon mooi maar zodra er een stukje mee gereden is en ik voor bijv. het stoplicht sta begint de auto erg te schokken. Na een minuutje neemt het schokken weer af.
Verder als je achter een andere auto rijd en je neemt even gas terug om je snelheid aan je voorligger aan te passen en je geeft dan weer ligt gas dan begint de auto te schokken en houd in.
Door het gas een stuk in te trappen of helemaal los te laten kun je dit laatste probleem oplossen tijdens het rijden dus het is niet erg maar wel vervelend. Wat mij ook opvalt is dat het even duurt voordat de auto aan slaat bij het starten. De startmotor moet ongeveer 10 tot 15 seconde draaien voordat de motor aanslaat.
Zodra de motor warm is zijn al deze problemen opgelost. Behalve het probleem van het schokken als er achter een ander auto aangereden word
Voor deze twee problemen is de auto 12 november naar de garage geweest en later in december nog een keer. Ze hebben toen een koppelingsschakelaar vervangen voor het slechte starten en later is er een toevoeging voor de diesel besteld om de motor intern te reinigen. Verder is het luchtfilter, het brandstoffilter en de gloeibougies vervangen. Ze zeiden dat er ook geen foutmeldingen in de computer van de auto stond.
De garage zegt dat de auto verder helemaal goed is maar het probleem blijft nog steeds bestaan.

Hebben jullie misschien een oplossing voor het probleem?

Alvast bedankt en groeten Johan

P.S. Sorry voor evt. typfouten

Geplaatst door

joman307 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heeft niemand een oplossing of een tip om het probleem op te lossen? Wel jammer:(
Ik ga morgen maar weer even naar de dealer om te vragen wat ze hebben gecontroleerd. Ik denk zelf dat de luchtmassameter of een verstuiver de boosdoener is.

groeten Johan

joman307 0

14 jaar

is de uitlaat goed open?

antoonio 60

14 jaar

accu genoeg stroom met start moet genoeg leveren bij start mag niet onder 10volt vallen

antoonio 60

14 jaar

De onderste motorsteun wordt nog wel eens slap, waardoor de motor te veel beweegt bij bepaalde toerentallen.

William12146 0

14 jaar

Bedankt voor jullie reacties. Ben vandaag even naar de dealer geweest en heb jullie dingen ook even gevraagd. Motorsteun en uitlaat zijn goed. De accu zou het niet kunnen zijn want er zit net een half-jaar een nieuwe accu in. Bij de dealer hebben ze de luchtmassa meter gecontroleerd. Verder hebben ze de egr gecontroleerd en hebben ze op valse lucht gecontroleerd.
Er gaat nu een toevoeging bij de diesel om de motor te reinigen en als dit geen verbetering geeft dan zullen de verstuivers getest worden. Ik denk zelf nog steeds dat het probleem in de verstuivers zit.

Groeten Johan

joman307 0

14 jaar

ik ken iemand die een peugeot 307 diesel had van ongeveer 2002(niet zeker), die had ook last van schokken. lag volgens hem en de dealer aan iets met het vliegwiel. stond iets van 350 duizend kilometer op de teller, en de oplossing was om om de 100 duizend er een nieuw vliegwiel in te zetten ofzoiets, omdat het een ontwerpfout was. is besloten om dat niet te doen en de schokken maar voor lief te nemen, misschien nog 1 keer vervangen in die 350 duizend, deed het ook niet meer als hij goed warm was dacht ik.
ik dacht dat er zoiets was, ik weet er ook niet het fijne niet van. misschien spreek ik nu wel grote onzin.
ik kan het volgende week nog weleens vragen als u wilt
sorry, dat het beetje vaag is, maar beter iets dan niets. en anders kan je het altijd negeren:D

edit: op internet staat dat de peugeot 307 een " duall mass flywheel" heeft. daarmee ging het ergens niet goed

jkramer 0

14 jaar

Het klopt wel wat u zegt maar volgens mij heeft de 2.0hdi met 90pk geen dubbel vliegwiel. De 110 en 136 hebben dat volgens mij wel (als ik het verkeerd heb laten de experts het wel weten denk ik haha). Maar ik vind het wel super dat u zo mee denkt zo kom ik misschien tot een oplossing en degene die na mij hetzelfde probleem krijgt komt dan ook makkelijker tot een oplossing.

Erg bedankt voor het mee denken.

Groeten Johan

joman307 0

14 jaar

[quote=joman307]Het klopt wel wat u zegt maar volgens mij heeft de 2.0hdi met 90pk geen dubbel vliegwiel. De 110 en 136 hebben dat volgens mij wel (als ik het verkeerd heb laten de experts het wel weten denk ik haha). Maar ik vind het wel super dat u zo mee denkt zo kom ik misschien tot een oplossing en degene die na mij hetzelfde probleem krijgt komt dan ook makkelijker tot een oplossing.

Erg bedankt voor het mee denken.

Groeten Johan[/quote]
ja was inderdaad sterkste dieseluitvoering waar ik het over gehoord had, en niet de 90 pk

jkramer 0

14 jaar

Uw probleem lijkt inderdaad op luchtlekkage.Je zou eens in het brandstoffilter kunnen kijken naar schilfertjes.

oldtimer 0
badge

14 jaar

Weet je al wat precies het probleem was? Ik heb momenteel precies hetzelfde met m`n 307 1.6 hdi

DaniR6 0

14 jaar

Een beetje late reactie maar ondertussen zijn alle 4 verstuivers getest en er is 1 vervangen. Daarbij is een software update gedaan en is de egr klep afgesloten. Het probleem is een stuk beter maar jammer genoeg nog steeds niet helemaal opgelost. Hebben jullie nog een idee wat het verder kan zijn? Daarbij heb ik nu ook het probleem dat ik tussen de 1750 en de 2250 toeren een lucht aanzuigend geluid heb. Dit komt alleen als je het gaspendaal helemaal intrapt. Het lijkt of dit in verband zit met het schokken en de verstuiver zou dit kunnen?

Ik hoop dat julie mij weer een stapje verder kunnen helpen.

Alvast bedankt en groeten Johan

joman307 0

13 jaar

Mijn probleem is inmiddels opgelost. Het was wel het dubbel massavliegwiel terwijl andere garages mijn auto al hadden afgeschreven. Ik kreeg daarna wel het probleem dat de auto een beetje ging inhouden, maar dat kwam omdat ze de turbo niet goed hadden gemonteerd. Misschien moet je het probleem daar zoeken, maar zoals jij het omschrijft lijkt het dat het een luchtaanvoer probleem is. Vacuumslangen nakijken op verstoppingen scheuren enz.

DaniR6 0

13 jaar

Vacuum slangen e.d ga ik binnenkort eens na kijken. Moet het wel wat warmer worden anders vriezen m'n vingers eraf! haha! Volgens mij heeft deze uitvoering geen dubbel vliegwiel dus daar heb ik geluk mee want dat scheelt een dure reparatie:)

Bedankt voor de snelle reactie.

joman307 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.