close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Expert: Peugeot Expert 3

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0L 16V T-Diesel (RHK)

Hallo,

Ik heb het volgende probleem,

Reed op de snelweg en na een kilometer of 40 gereden te hebben merkte ik al dat hij al wat minder vlot trok.
Een kilometer of 25 daarna trok hij helemaal niet meer en rook ik een verbrand plastic lucht!

Als ik hem nu start loop hij een paar secondem en val dan stotterd/schokkerig uit(hij rookt dan ook meer als normaal!)

de volgende foutocodes zijn aanwezig:

P0102 Luchtmassameter / Luchthoeveelheidsmeter , Ingaand signaal te laag

P0238 Aanzuigbuisdruksensor A , Turbo systeem , Ingaand signaal te hoog

P0299 Turbo / laadluchtcompressor - lage laaddruk

Heeft iemand ervaring met het feit dat de luchtmassameters wel eens stuk gaan ?
Of heeft iemand ervaring met het feit dat de turbodruksensor wel eens stuk gaan ?
Of in het ergste geval turbo zelf defect vanwege de stank ?

Kan geen dataweergave uitlezen betreft hoeveelheid gemeten lucht of iets dergelijks omdat hij na een paar seconden alweer uitval !

Graag jullie reacties of ideeën over dit probleem!!!!

Geplaatst door

Hendriks4307 (50)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probleem gevonden en opgelost het bleek de egr klep te zijn die vervelend deed en open bleef staan

Deze kon ik afsluiten zonder problemen wel de stekker er gewoon op en het mm lampje blijf gewoon uit.

Hij rijd weer super !!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.