Peugeot Partner: peugeot partner 1.9d

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Hallo iedereen,
Ik heb hier een peugeot partner 1.9d, bj 1998, rookt grijs-blauw, koudstart is geen probleem, motor slaat direct aan, stationair lijkt hij een beetje te stotteren, ook bij bedrijfstemperatuur, bij verhoogd toerental draait de motor normaal, maar er komt nog steeds een lichtblauwe rook uit de uitlaat. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en me eventueel een tip kan geven hoe ik dit probleem het best bij de horens vat?
Alvast bedankt, Marc

corsson151

Geplaatst door corsson151 , lid sinds 5 jaar geleden

3 Reacties

jan T PRO, 5 jaar geleden

hoe is het met de klepspeling gesteld .
is dit goed dan eerst de verstuivers laten testen.
is dit ook goed dan de pomp afstelling controleren.

groetjes jan.

corsson151, 5 jaar geleden

Hoi Jan of andere,
ik heb verkeerde info gegeven wat betreft het bouwjaar van de auto, ipv 1998 is het 2001, het is een jonger type motor, klepspeling is nog niet nagezien,verstuivertest was ok, het brandstofsysteem gespoeld met een daarvoor geschikt produkt, brandstoffilter is vernieuwd, pompafstelling is ok, volgens mij heeft hij een brandstofprobleem omdat de motor toch op zowel laag als hoog toerental met regelmaat stottert, hij rookt nog steeds grijs-blauw, , vooral wanneer je het gaspedaal loslaat, zou het misschien lucht in brandstof kunnen zijn? De uitlaatgassen ruiken niet echt naar verbrande olie maar eerder op slecht verbrande diesel, of zou het toch een olieverbruik kunnen zijn? Zoja, waaraan zou het olieverbruik dan kunnen liggen?
groetjes, Marc

Beste antwoord, geplaatst door harry4203 PRO, 5 jaar geleden

begin nou zoals jan ook aangeeft eens bij het begin. dat is dus de mechanische staat v/d motor(klepspeling)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.