Een goede middag iedereen.
Volgend probleem, bij een snelheid van 80 km/h begint het voertuig te trillen bij het gas geven, wielen zijn bij bandenboer binnen geweest voor uitbalanceren maar dit bracht geen oplossing.
Mijn denkpiste is de silentblokken van de motorophanging.
Wie volgt mij daarin en wie heeft andere ervaring.
Mvg en dank
Aimé
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dit plotseling gekomen? Is de trilling afhankelijk van je snelheid.?
Ik denk aan een aandrijfas. Kun je controleren.
Dag Ralf,
nog niet aan gedacht, ga direct nazien. Is een gebruikswagen die mijn dochter gekocht heeft, dus weet niet wanneer die trillingen begonnen zijn .
Hou je op de hoogte.
Mvg en dank
Aimé
Test aandrijfassen ok, minimum aan speling. De trillingen zijn van dien aard dat het voertuig bij 80km/h werkelijk schud en trilt, 110 gedaan.
9 jaar
Heb ik ook eens gehad en dat bleek aan de banden te liggen, niet aan uitbalanceren of uitlijning maar aan het merk van de goedkope band.4 nieuwe vredestein banden bleken de oplossing.
9 jaar
Dank je wel,
ga morgen test doen en banden wisselen, achter naar voor. Je hoort het resultaat.
Mvg en hartelijk dank
Aimé
9 jaar
Voertuig is momenteel in gebruik, moet wachten tot einde v/d week.
Aimé
9 jaar
@ Ralf,
Buiten de speling, staat van de homokinetische koppeling, wat kan ik nog nazien aan de aandrijfas ?
Mvg Aimé
9 jaar
Zijn de hoezen heel?
Geen beschadigingen?
Gaan de homokineten wrijvingsloos rond? Krom?
Dit is het beste te controleren bij uitgebouwde as. Is lastig, maar eigenlijk de enige manier.
Zijn de banden van voor naar achter gelegd? Hoogteslag is niet te balanceren!! Blijft onrond. Bult op de band? IS allemaal prima te controleren op het balanceer-apparaat.
Banden zijn verwisseld, achter naar voor. De banden achteraan waren juist nieuw, resultaat 't zelfde.
Zal nu mijn werk maken van controle en uitbouw aandrijfassen, zal terug een paar dagen moeten wachten tot de wagen vrij is. Visueel zijn er geen beschadigingen aan de assen, zal dus demonteren worden.
Hartelijk dank en hou jullie verder op de hoogte.
Mvg Aimé
9 jaar
Ik zou het eerder zoeken in de rubbers van de draagarmen, die zijn na een jaar of 10 wel gaar en dan klopt de sporing tijdens optrekken niet meer.
Aandrijfassen hoogstwaarschijnlijk niet, heb ik nog nooit meegemaakt bij PSA auto's.
De draagarmen kunnen voor een paar tientjes gereviseerd worden met nieuwe rubbers en heel veel werk is het ook niet.
Aan de draagarmen had ik niet direct gedacht daar de auto juist van de autokeuring komt, maar inderdaad dit han ik nog nazien. Heb maandag ook een diagnose gevraagd in een peugeot garage, nekeer horen wat die zeggen.
Ga de draagarmen nazien en hou jullie op de hoogte.
Mvg en dank
Aimé
9 jaar
@Ralf,
Het zal dus wel de rechter aandrijfas zijn, lager en koppeling. Ga morgen demonteren en de juiste maat nemen en dan bestellen, rest van ophanging rubbers alles ok, dus hopelijk juiste diagnose.
Verslag volgt later.
Hartelijk dank aan al de mededenkers.
Aimé
9 jaar
Halo iedereen,
De trillingen zijn weg, de oorzaak was dus de rechter aandrijfas, speling in middengewricht en lager.
Bedankt aan alle mededenkers .
Grts en dank
Aimé
9 jaar
Beste,
uiteindelijk toch maar eens de aandrijfas gedemonteerd om de oorzaak te zoeken, de boosdoener bleek de centrale veer te zijn, zit in de middelste homokinetische koppeling, zat gebroken, waardoor geen speling te voelen was op de as.
Grts Aimé
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar