Peugeot Boxer: peugeot wil niet op toeren komen. blijft stationair draaien.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Beste Lezers.

EVEN EEN KLEINE AANVULLING OP DIT PROBLEEM!

DE MOTOR LOOPT GEWOON OP 4 CILLINDERS EN ROOKT EEN KLEIN BEETJE MAAR HOEVEEL GAS JE OOK GEEFT HIJ KOMT NIET OP TOEREN EN BLIJFT GEWOON STAIONAIR DRAAEN.

VOLGENS MIJ EN NOG EEN ANDERE GARAGEHOUDER KAN HET NIET ZO ZIJN DAT DE POMP KAPOT IS?
OMDAT HIJ WEL LOOPT EN OOK OP 4 CILLINDERS DRAAID.
MAAR MOET HET VOLGENS HEM IN DE AFSTELLING LIGGEN OF HET VERKEERD MONTEREN VAN HET REVISIESETJE?

IS ER IEMAND DIE DIT KAN BEAMEN? WANT HET BLIJFT VREEMD!

Misschien kan iemand mij helpen?
Mijn Vader heeft een Peugeot Boxer 19D uit 1996.
5 jaar geleden reed ik iedere dag met die auto voor mijn werk en toen heb ik exact het zelfde probleem met deze auto gehad.
ik was die dag gewoon aan het rijden. en toen ik op een gegeven moment bij de stoplichten weer weg wilden trekken wilden de motor niet meer op toeren komen.
wat ik ook deed hij bleef gewoon stationair draaien? hij is toen naar een peugeot dealer gebracht en 1 dag later was het probleem verholpen en kon ik hem weer ophalen.
en toen ik vroeg wat er aan de hand was kreeg ik zoals verwacht een duister en ontwijkend antwoord.
1 ding is zeker de overbrenging naar de brandstofpomp (kabel) was goed! want ik kan mij eigen redelijk goed redden in het repareren van auto`s om dat te weten.
maar al met al weet ik nog steeds niet wat er aan de hand was?

maar nu rijd mijn vader alweer 5 jaar zonder problemen in deze bus. en wat gebeurd er afgelopen week, precies exact het zelfde als ik 5 jaar geleden had.
stationair lopen en niet op toeren willen komen?
ik moet er even bij vertellen dat dit probleem begonnen is bij mijn vader met een lek bij zijn brandstofpomp en hij toen bij een garage terecht is gekomen die het zou maken want het was volgens hun niet zo groot probleem.
zij hebben hem gemaakt maar komen met het verhaal dat hij niet op toeren wil komen en vroegen natuurlijk hoe de auto voor die tijd liep. want volgens hun is de brandstofpomp kapot?
maar zelfs met die lekkende brandstofpom liep de motor nog 100% en ging hij puur voor de lekkage naar de garage. en moest er alleen een reviesetje setje in de pomp. (volgens hun eigen woorden)

is er iemand die een idee heeft wat dit kan zijn. want zelfs die garagehouder komt er niet uit.
en ik zit te ver bij me vader vandaan om even te kijken naar de auto.

Alvast bedankt.
Peet.

peetv

Geplaatst door peetv (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Boxer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Nic8069 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo, heb eens hetzelfde voorgehad op een Citroën jumper. Haalde nog max 1500 toeren. Het probleem was een verstopte katalysator.
Grtz

sel (0), 16 jaar geleden

is je gaskabel nog goed? Zit veertje van gasklepbediening nog op? als deze verspringt dan wordt het gaskabel niet bedient, auto blijft dan stationair lopen.

peetv (0), 16 jaar geleden

Volgens mij heeft hij geen katalisator? en de gaskabel zit allemaal perfect. dus moet het iets in of bij de brandstofpomp zijn?
maar het is een diesel en daar heb ik niet zoveel kaas van gegeten.

dus misschien kan het nog iets anders zijn?
HELP!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.