Ik heb een 205 benzine en mijn rubber is gescheurd.Ik weet dat het te vervangen is maar hoe. Kan iemand mij helpen met misschien een tekening of een goede uitleg alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik kan je een heel verhaal op vertellen hoe je het rubber moet vervangen maar uit eigen ervaring is het monteren van een ruil-as veel beter.
Je moet de as namelijk helemaal uitelkaar halen en meestal heeft de homokineet al wat speling op de kogels en als je dan alles weer inelkaar hebt gezet en onder de auto hebt zitten ga je meestal na een paar honderd kilometer een gebonk horen en dat is je homokineet.
En dan heb je alles voor jan met de korte achternaam gedaan. En met een ruil-as kun je gewoon een hoop tijd en ergenis besparen.
Jeroen
bedankt voor de info. m.v.g. Barrie
17 jaar
een aandrijfas hoesje kapot en dan de hele as gaan vervangen???? kom nou......!!!!
men snijdt de oude hoes kapot met een stanleymes. dan monteert men een nieuwe hoes met behulp van een spreider of trechter.
Ik zeg niet dat hij mijn tip moet opvolgen!!
Maar ik spreek uit jarenlange ervaring. Wij monteerden ook altijd een nieuwe hoes en na een paar honderd kilometers kwamen de klanten terug omdat de as bonkt.
En dan ging er meestal een ruil-as onder, en wie ging dat allemaal betalen? klant niet hoor want die vond dat het de eerste keer gezegd had moeten worden. dus gingen wij dat in het vervolg maar doen.
En het was maar een tip om narigheid achteraf te voorkomen. Aandrijfassen van 205-en zijn gewoon slecht.
Jeroen
17 jaar
[quote=A110]Ik zeg niet dat hij mijn tip moet opvolgen!!
Maar ik spreek uit jarenlange ervaring. Wij monteerden ook altijd een nieuwe hoes en na een paar honderd kilometers kwamen de klanten terug omdat de as bonkt.
En dan ging er meestal een ruil-as onder, en wie ging dat allemaal betalen? klant niet hoor want die vond dat het de eerste keer gezegd had moeten worden. dus gingen wij dat in het vervolg maar doen.
En het was maar een tip om narigheid achteraf te voorkomen. Aandrijfassen van 205-en zijn gewoon slecht.
Jeroen[/quote]
Na het lezen van dit verhaal kan ik maar 1 conclusie trekken :
namelijk dat er TE LANG doorgereden is met een kapotte hoes, met als resultaat : vet weg , zand er in, homo kapot.
mvg,
Hans.
meer kan ik er ook niet van maken......
Ja dat klopt jullie hebben helemaal gelijk, maarja de mensen merken dat niet. Pas als hij gaat bonken komen ze langs.
17 jaar
En dan gaat de APK ook nog naar 2 jaar voor benzine auto`s.
Ik ben benieuwd, hoe druk het hier op de site nog gaat worden.
mvg,
Hans.
[quote=A110]Ik kan je een heel verhaal op vertellen hoe je het rubber moet vervangen maar uit eigen ervaring is het monteren van een ruil-as veel beter.
Je moet de as namelijk helemaal uitelkaar halen en meestal heeft de homokineet al wat speling op de kogels en als je dan alles weer inelkaar hebt gezet en onder de auto hebt zitten ga je meestal na een paar honderd kilometer een gebonk horen en dat is je homokineet.
En dan heb je alles voor jan met de korte achternaam gedaan. En met een ruil-as kun je gewoon een hoop tijd en ergenis besparen.
Jeroen[/quote]
Ik heb zeer slechte ervaringen met ruilassen.
Meestal zijn het opgepoetste sloopassen met nieuwe rubbers van abominabele kwaliteit in een mooie doos en heb je geen enkele zekerheid over de restlevensduur.
2 x zo'n ding gekocht en na een paar maanden rubber kapot en weer bijgeluiden, weggegooid geld dus.
Moet het goedkoop: as op de sloop zoeken uit auto met weinig kilometers en goeduitziende rubbers.
Moet het nog een hele tijd mee, nieuwe as en geen opgepoetste ouwe.
Maakt een as geen bijgeluiden,gewoon nieuw rubber erop.
je hebt ook nieuwe imitatieassen, bijvoorbeeld bij de Brezan
17 jaar
Ach ook al is er nooit doorgereden met een kapotte hoes, ratelen doen ze op een gegeven moment toch wel... dan zijn ze gewoon versleten...
Ruilassen begin ik ook nooit aan, doe er altijd een rekbare hoes omheen dmv een spreider of pion, flink wat vet erin en je kunt er weer tegenaan... nooit geen problemen mee gehad want hij hoeft ook niet uitelkaar, maar het zijn wel flut hoezen...
Als de auto het waard is, dan zijn nieuwe imitatie assen inderdaad ook een aanrader, goede sterke hoezen en zelfs een jaar garantie maar dat ligt ook wel aan het merk heb ik begrepen, want er is ook rommel in omloop.
17 jaar
[quote=W11880]Ach ook al is er nooit doorgereden met een kapotte hoes, ratelen doen ze op een gegeven moment toch wel... dan zijn ze gewoon versleten...
Ruilassen begin ik ook nooit aan, doe er altijd een rekbare hoes omheen dmv een spreider of pion, flink wat vet erin en je kunt er weer tegenaan... nooit geen problemen mee gehad want hij hoeft ook niet uitelkaar, maar het zijn wel flut hoezen...
Als de auto het waard is, dan zijn nieuwe imitatie assen inderdaad ook een aanrader, goede sterke hoezen en zelfs een jaar garantie maar dat ligt ook wel aan het merk heb ik begrepen, want er is ook rommel in omloop.[/quote]
Dat is vreemd......wij geven levenslang garantie op die fluthoezen.......komt dan ook nooit een door ons vervangen kapotte hoes tegen. Het monteren daarentegen gebeurd wel es flut....
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar