Het veelvuldig voorkomen van piepende (achter)remmen van de 407 heb ik opgelost door Lucas remblokken te monteren.
Piepen al 2 jaar niet meer
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Goeie tip, welke grossier levert die?
[quote=oldtimer]Goeie tip, welke grossier levert die?[/quote]
Ik heb deze gekocht bij Lasoulec in Schagen
Type GDB1596, is voor Peugeot 407 af 03-04 voor de achterremmen.
Kosten +/- 50,00
hallo, heb ik bij mijn xantia ook gedaan, toch gaat ie in de loop van de tijd weer piepen
16 jaar
bij xantia is het dikwijls de remklauw die oxideerd tussen klauw en bevestiging/achteras. de klauw wordt hierdoor scheef gedrukt zodat deze zelf de schijf kan raken, de blokken zijn dan ook helemaal scheef afgesleten
[quote=mcitr.]hallo, heb ik bij mijn xantia ook gedaan, toch gaat ie in de loop van de tijd weer piepen[/quote]
Wat je nog kan laten (laten)doen is de van de remblokken de kanten afschuinen, dit wil nog wel eens helpen.
Deden ze 40 jaar geleden ook al.
Tja, maar TOEN zat er ook asbest in de blokjes........
En had men anti-piepplaatjes.........
16 jaar
[quote=bakval]Het veelvuldig voorkomen van piepende (achter)remmen van de 407 heb ik opgelost door Lucas remblokken te monteren.
Piepen al 2 jaar niet meer[/quote]
Zelf heb ik altijd remblokjes gemonteerd van ATE die ik ingevet monteerde (never seez) piepen en vastzitten behoord dan ook tot het verleden.
Het komt pas terug binnen als de remblokjes versleten zijn en niet als ze verbrand zijn en vastzitten.
Lucas zijn ook zeer goeie remblokken.
Het piepen begint zodra het verflaagje er afgesleten is en er metaal op metaal begint te trillen wat het piepen veroorzaakt.
Lucas gebruikt ook van die plaatjes denk ik dat scheeld ook veel.
Lucas heb ik nog maar een keer gebruikt, ik ben ook gestopt in 2004 wegens beroepsziekte.
16 jaar
Ik heb goede ervaringen de laatste tijd met afschuinen van remblokken. Maakt niet zoveel uit bij welke auto. Ook bij de achterremmen van de 407 werkt het goed. Is alleen niet de meest gezonde oplossing....
16 jaar
[quote=The11311]Ik heb goede ervaringen de laatste tijd met afschuinen van remblokken. Maakt niet zoveel uit bij welke auto. Ook bij de achterremmen van de 407 werkt het goed. Is alleen niet de meest gezonde oplossing....[/quote]
Er zijn veel remblokjes zoals ATE en Lucas die dat zo leveren.
Zelf doen zou ik wel wat mee oppassen er zit nu wel geen asbest meer in maar dat stof inademen moet je toch voorzichtig mee zijn.
Het word eigenlijk gedaan om nieuwe blokjes beter aanpasbaar te maken aan gebruikte schijven die dus niet helemaal meer glad zijn, helaas is het niet de oplossing voor het piepen van de remmen, en ook niet om vastzitten van de blokjes te voorkomen.
Een echt gebeurd voorbeeld:
Mijn zus kocht een nieuwe Nissan Sunny, na een paar maanden piepte de remmen gelijk nen trein die stopte, en vroeg ze me hoe het kwam.
Ik vertelde haar dat ik dat perfect kon oplossen door de remblokjes (de achterkant en de zijkantjes) in te vetten.
Je weet al hoe dat gaat, nen nieuwe auto das garantie ik mocht dat niet doen (terecht eigenlijk).
Terug naar de garage, dat hadden ze daar nog nooit meegemaakt zeiden ze.
Drie keer heeft hij het eerste jaar terug binnen geweest voor dat piepen, resultaat nihil, piepen als een trein.
Op hangende pootjes komen ze dan terug naar mij natuurlijk.
Ik heb die blokjes ingevet gemonteerd probleem opgelost.
Ook het merk remblokjes speelt een rol, hoe harder hoe pieper zou je kunnen zeggen.
Blokjes zoals in de Auto 5 enz zijn doorgaans hele harde (ferredo ook keihard).
Besteed liever wat meer geld en steek originele, of ga er halen in een goeie autoshop als je er zelf vervangt natuurlijk, en doe niet zoals iemand hier in de buren waar ik eens een stel blokjes voor mee bracht.
Die had namelijk de blokjes er verkeerd in gestoken met de ijzeren achterkant op de schijven.
Kwam die bij mij klagen dat ze lawaai maakte en slecht remde.
Ook nog een goeie raad dus als je er niet aan thuis bent blijf eraf en laat het doen door iemand die weet met wat hij bezig is.
In Duitsland heb je al jaren een opleiding nodig om aan remmen te mogen werken, ik heb die ook ooit doorlopen bij Mercedes Brussel.
Ik ga er hier mee stoppen want seffends is het forum vol.
16 jaar
Hallo Bakval, GDB is toch geen eerste montage aanduiding?? geleverd door van Heck automaterialen, systeem lucas, fabricant TRW.Dit is dus toch niet orgineel en geen Lucas. Groet Thijs
Ik ken deze oplossingen ook, bij sommige auto's gaan ze toch weer piepen; bij de xantia (maar ook c5) ken ik het scheef gaan staan van de klauwen; ook bij rechtzetten gaan ze weer piepen.
Enige oplossing; regelmatig loshalen, gangbaar maken, schoonmaken en opruwen oppervlak van de blokken; maar ook dan ben je na 10 a 15000 kilometer weer aan de beurt.
Het is gewoon geen correcte constructie, er zijn auto's die het nooit hebben.
16 jaar
[quote=mcitr.]Ik ken deze oplossingen ook, bij sommige auto's gaan ze toch weer piepen; bij de xantia (maar ook c5) ken ik het scheef gaan staan van de klauwen; ook bij rechtzetten gaan ze weer piepen.
Enige oplossing; regelmatig loshalen, gangbaar maken, schoonmaken en opruwen oppervlak van de blokken; maar ook dan ben je na 10 a 15000 kilometer weer aan de beurt.[/quote]
Nou, kan dat toch mooi samenvallen met een onderhoudsbeurt..?
16 jaar
Claus, ik weet niet hoe dat bij jou op de Noordpool is maar, hier in Noord-Holland komen de auto's maar om de 30.000 km voor een onderhoudsbeurt(normaal gesproken).
oldtimer : niets persoonlijk hoor maar je geeft je klanten de verkeerde raad mee. NEVER NEVER NEVER 30.000 km laten rijden. Hen overtuigen om vroeger binnen te komen. Ik doe dit bij al mijn klanten in ALLE ALLE merken. Ik overtuig hen door hen te doen verstaan dat ze met hun portefeuille rondrijden en dat helpt meestal.
Ja, ook IK zie het nut niet in van die superlange onderhoudsintervallen. Op papier doet het het altijd leuk, vooral bij lease-contracten.
Afgezien van fleetowners lijkt mij het financiele voordeel voor de eigenaar minimaal, vooral als er van die dure longlife olie wordt gebruikt en de motorolie regelmatig moet worden bijgevuld.
Gescheurde aandrijfhoezen, versleten remblokken, lekkende schokdempers, etc. worden bij beurten om de 30.000 km ook later (en meestal TE laat) opgemerkt met weer meer kosten als gevolg.
Mensen denken dat ze met die verlengde onderhoudsintervallen goedkoper uit zijn.
IK heb daar dus een andere mening over.........
Maar wie dolgraag 30.000 km wil doorrijden moet dat vooral doen!
De kans dat je huis in de fik vliegt is vele malen kleiner dan dat je duurdere reparaties aan je auto krijgt maar TOCH is "men" altijd bijzonder gebrand op een GOEDE brandverzekering..........
16 jaar
Jongens,rustig aan want ik voel aan mijn theewater dat dit uit de hand gaat lopen. het onderwerp is piepende remmen. De opmerking die Oldtimer maakte over de intervallen geldt voor jonge (lease) auto's en heeft betrekking op de werkzaamheden aan de remmen (elke 15000km) die Marcel maakte. Als een klant 60000km per jaar rijdt dan kan je moeilijk 2 maal remmen schoonmaken in 1 jaar verkopen.
[quote=peugeottechnieker]Als een klant 60000km per jaar rijdt dan kan je moeilijk 2 maal remmen schoonmaken in 1 jaar verkopen.[/quote]
Dat vind IK dus je reinste geneuzel......
Indien het mechaniek onderhoud behoeft omdat er klachten zijn, moet je dus gewoon onderhoud plegen.
Simpel.
Die verlengde onderhoudsintervallen zijn gewoon een modetrend, geen enkel merk wil achterblijven.
Prima. Prachtig.
Maar dan moet de fabrikant (PSA) er OOK maar voor zorgen dat de rest van de auto die verlengde termijnen aan kan.
En DAT lukt hun dus nog niet.
Ze zijn dus NIET in staat om remmerij te fabriceren die 60.000 km zonder te piepen kan functioneren.
Dan moet je gewoon EERLIJK zijn en tegen de klant zeggen dat het een specifieke kwaal is die elke 15.000 km aandacht behoeft (en dus eigenlijk feitelijk toegeven dat het een kwaliteitsgebrek is...)
Maar ja, zolang geld een grote rol speelt, hebben auto's geen specifieke kwaaltjes........
Dit euvel speelt bij ALLE merken!
Vandaar mijn antipathie tegen die termijnen. Gebakken lucht. Meer niet.
No offense.............
16 jaar
nog zo'n voorbeeld. De 1400 HDI/1600HDI hebben de onhebbelijke gewoonte van een lek te veroorzaken via een injector. Slechte kwaliteit van dichting onderaan. Bij onderhoudsinterval van 20 en 30000 km is dit een werk met heel nare nare gevolgen. Als je klant om de 10.000 binnenkomt is dit een werk van 3 uur omdat je veel sneller op het probleem uitkomt.
Dus laat dit niet uit de hand lopen maar die lange intervallen deugen dus voor niets.............. Maar onder ons : wij zijn geen fabrikanten, wij staan voor de klanten met de problemen en het gemekker over de kostprijs bij schade.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar