auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 306: Pioneer DEH 2100UB Autoradio in Peugot 306 XS Belfort

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Ik heb vandaag een Peugot gekocht en wil daar graag de standaard Philips Radio uithalen om mijn Pioneer erin te zetten.
Ik dacht dat alles redelijk makkelijk zou zijn, radio eruit, bijhorende blokjes aansluiten en gaan.
Maar zoals zoveel in het leven werkt het natuurlijk weer niet zoals ik dacht.

Op deze foto staat de achterkant van de radio die eruit kwam
[url=http://img255.imageshack.us/i/image2ec.j...][img]http://img255.imageshack.us/img255/8480/...[/img][/url]

deze foto de blokken die in de auto zitten
[url=http://img255.imageshack.us/i/image1te.j...][img]http://img255.imageshack.us/img255/8949/...[/img][/url]

nu heb ik deze kabel gewoon aangesloten op mijn radio en de blokken van de auto ( deze gebruikte ik ook in mijn oude auto )
[url=http://img255.imageshack.us/i/imageurk.j...][img]http://img255.imageshack.us/img255/5767/...[/img][/url]

Maar zoals al doen vermoeden, de radio geeft geen kick ( de los hangende gele/zwarte kabel is die van de mute functie ).
Heb het ook nog met deze kabel geprobeerd maar hetzelfde resultaat, hij doet niks helaas.
[url=http://img255.imageshack.us/i/image5th.j...][img]http://img255.imageshack.us/img255/1852/...[/img][/url]

Iemand die enig idee heeft wat er niet goed gaat?? Moet ik perse de min van de accu afhalen misschien? Toch een andere kabel nodig van pioneer??
Hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

Groeten
Jampie

Geplaatst door

Jampie Houten (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dan zul je moeten gaan meten of constant plus, geschakelde plus en min/massa aanwezig zijn tot in de stekker welke in de pioneer komt. De labeltjes aan de (pioneer)draadjes spreken voor zich toch?

hans4074 0
badge

14 jaar

Dus ff meten of er stroom zit op de stekker die achter in de radio gaat terwijl ze aan de blokken van de auto zitten.
En ja, de labels wijzen voor zichzelf inderdaad. Zijn trouwens ook maar 3 kabels die in het ene blok vast zitten, dus die 3 moet ie dan stroom opgeven natuurlijk.
Thnx voor de tip zover.

Jampie Houten 0

14 jaar

Zwarte draad hoort massa te zijn, dus daar zal geen stroom (spanning) op komen. De rode is óf de constante plus, dus spanning hierop zonder dat de contactsleutel in contactslot zit, en de gele is in dat geval spanning bij contactsleutel op contact, maar kan ook net andersom zijn, dus geel constant spanning en rood spanning op contact. Hangt er van af hoe de kleuren rood en geel aangesloten zitten in de tussenstekkertjes van het stukje pioneer bedrading.
Heb je de radio getest MET de antennekabel aangesloten? Als de radio wél speelt met de aangesloten antennekabel en niet speelt zonder antennekabel, dan is de massa (zwarte draad) niet aangesloten oftewel geen massa.

hans4074 0
badge

14 jaar

Ik heb even gekeken maar ben bang dat de pootjes niet helemaal overeen komen qua stekker en blok uit de auto. Ik zal morgen op mijn werk kijken of iemand ze ff door kan meten voor me. Thnx iig

Jampie Houten 0

14 jaar

Op de gele draad moet konstant 12V op staan en rode is geschakelde draad.
Meet of hier idd spannig op staat (op ff op kontakt zetten).
Volgens kun je de loshangende gele draad met dat witte dopje erop koppelen aan de rode draad.
De rode stekker los halen en gele met rode bij elkaar steken.
Mijn vader had dit zelfde heuvel en ik verbond de draden bij elkaar en de radio deed het (zonder te roken).

Ik ben er na wat zoeken achter gekomen dat het kwam door een kapotte en te lichte zekering. Hoe het kan dat de andere radio wel werkte is me een raadsel maar na het vervangen en verhogen van de zekering werkt de radio in ieder geval. Nu mijn boxen nog achterin bouwen met mijn versterker.

Dank in ieder geval voor jullie reacties!

Jampie Houten 0

14 jaar

Ja dat had ook gekund en dat hij eruit sprint is dat de vermogen tussen een Philips en Pioneer nogal verschil in zit.
Nu heb je tenminste weer geluid een Peug.

Dat verschil in vermogen snap ik wel, maar de andere radio werkte dus gewoon met kapotte zekering schijnbaar en dat vind ik vrij vaag.

Jampie Houten 0

14 jaar

Was dat een analoge radio met zo'n draaiknop?
Zo ja dan heeft deze geen back-up draad/spanning nodig om de zenders te onthouden.

Nope, gewoon simpel philips cd radio zonder draaiknoppen :)

Jampie Houten 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.