sinds een tijd komt het af en toe voor dat de motor ineens sterk inhoud en niet harder dan 90 km/u wil.
Accelereert langzaam tot ongeveer 2500 toeren en gaat dan niet verder, blijft wel gewoon lopen
motormanagement lampje gaat aan met een piep.
Als ik m even afzet doet ie het weer goed voor korte of langere tijd
de 1e keerde gebeurde het in duitsland op de snelweg. ben meteen naar de kant gegaan en afgezet.
Na 1 minuutje weer geprobeerd en hij liep weer normaal. het motormanagement lampje bleef echter nog een paar dagen aan
terwijl hij weer gewoon liep. Nu komt t vaker voor en steeds als ik de motor afzet is het over maar bij acceleren
boven de 3000 toeren kan t terug komen. De turbo blijf ik wel horen volgens mij
Een vacuumprobleem ergens misschien? slangetje ofzo?
Ik hoor t graag, alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk dat het de vliegwielsensor is ( vies ,defect ) omdat ie dan niet hoger gaat als 2500
Als hij niet hoger komt dan 2500 toeren dan gaat hij in zgn veilige modus omdat de computer een probleem gecontateerd heeft waardoor onderdelen of de motor beschadigt kunnen raken. Om beschadiging te voorkomen wordt de brandstofdruk en opbrengst terugregelt. Als je opnieuw start dan gaat hij weer opnieuw kijken, als er dan geen vreemde waardes binnenkomenen kun je weer normaal rijden. Soms gaat het lampje uit en soms blijft het nog even aan.
Veel vacuum slangen zitten hier niet op. Een egrklep bediening en eventueel een egr mengklep bediening.(uit mijn hoofd gezegt) Het zal eerder iets met de brandstofdruk te maken hebben denk ik.
Ik denk dat het verstandig is om eerst eens even het storingsgeheugen uit te lezen, zo kun je er niet zoveel over zeggen
Geef de laatste 8 cijfers van het chassisnummer eens ik kan wel even kijken of er wat bekend is, je kan nooit weten.
Hallo, hij springt inderdaad in de noodloop
vanmiddag bij de dealer geweest, ze hebben m uitgelezen
op de uitdraai staat:
Elecktronische eenheid motor
HDI_SID801
Permanente storing. signaal schakelaar koppelingspedaal. Gelijkheid
Permanente storing . Storing regeling brandstofdruk. Opbrengst
Dat 1e kan komen omdat ik de koppelingskabel heb vervangen dindsdag
ik heb de stekker opnieuw vstgemaakt
Maar t gaat om het 2e. De dealer zei ook dat er iets met
de hoge druk brandstofpomp was. Nou ben ik zeker zwaar de klos?
Is het schadelijk als ik er nog kleine ritjes door t dorp mee maak?
de laatste 8 cijfers zijn: 96052022
Alvast bedankt
16 jaar
Ik heb zo direkt niet iets gevonden. Je kunt eens onderin het brandstoffilterhuis kijken of er veel slijpsel in ligt. Een beetje is toelaatbaar, als er veel slijpsel ligt dan is de HD pomp defekt.
oke, ik zal eens kijken of ik dat kan vinden
het is dus een siemens SID801 systeem
16 jaar
ik heb de brandstoffilter vervangen en ik zag eigenlijk heel weinig vuil in het filterhuis
een paar heel kleine klontjertjes vuil maar volgens mij geen slijpsel.
De vervanging van t filter was trouwens wel hard nodig
Als er geen of weinig slijpsel ligt wil dat dan ook zeggen dat de HD pomp niet kapot is
of moet toch de druk gemeten worden?
Hij doet het soms ook ff wel goed maar als ik door accelereer stottert ie even en springt in de veilige modus
16 jaar
Zijn de vacuumslangetjes van de druksensoren echt nog heel? van de week hier ook een Siemens HDI gehad waarvan een vacuumslang door een Marter was doorgeknaagt (fijne beestjes) dit gaf ook deze storing. Er zitten volgens mijn ook twee druksensoren op een rechts bij de nokkenassensor en een links bij de rembekrachtiger.
Succes
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar