Hallo,
Ik heb een Peugeot Partner diesel en helaas heb ik het probleem dat ik niet meer kan starten. Als ik de sleutel omdraai. komt het relais wel op maar valt meteen weeraf. waardoor hij niet voorgloeit en dus niet wil starten.
Kan iemand mij vertelen wat dit kan zijn. of wat ik kan doen.
In ieders geval als vast bedankt.
Groet, Marnix
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk kortsluiting in een spiraal, of je gloeirelais zelf.
Meten is weten. gissen is Missen, en Gokken is dokken.
Gloeispiralen hebben elk een weerstand van ongeveer 1 ohm, dus loskoppelen en elke spiraal afzonderlijk doormeten.
Groeten Marcel
Hallo hellbat,
Dankje wel voor je snellle antwoord,
Kun je mij misschien uitleggen wat je bedoelt. Als ik wil starten brand het lampje van het voorgloeien wel heel even. Maar gaat gelijk weer uit. Je hoort het relais wel duidelijk schakelen. Had het 1 keer eerder maar daarna lange tijd meer. nu 4 maanden doet hij het helemaal niet meer. Misschien iets met slecht kontact.????
16 jaar
nee, je gloeirelais reageert op een te hoge stroomafname door de gloeibougies. Indien deze stroom te hoog wordt kapt hij ermee, dus oorzaak ZOU kortsluiting van 1 of meerdere gloeiers kunnen zijn. Om dit te meten, maak je de gemeenschappelijke rail over de gloeiers los( 4 moertjes bovenop de gloeiers erafdraaien dus ), en elke gloeier apart doormeten. Hier zou je op elke spiraal ongeveer 1 ohm moeten meten met een doodsimpele multimetyer in weerstandsstand. ( Meten vanaf het draadeindje op de spiraal ( Dus waar het moetje opkomt) en je motorblok.
Indien je gloeiers in orde zijn, blijft het relais over. Ook dit komt vaker voor, en zijn bij de meeste automaterialenzaken zo te halen. Deze zijn vrij universeel, en worden in diverse modellen toegepast ( oa peugeot/citroén etc.)
Groeten Marcel
Kijk ook goed naar de voedingdraad van de gloeibougies, alstie doorgesleten is en tegen massa ligt heb je ook kortsluiting.
Nou vandaag allerlei onderzoeken gedaan. maar niks mocht helpen. Heb nu een nieuw relais besteld in de hoop dat het daarmee op gelost wordt.
Ik hou jullie op de hoogte en alvast bedankt voor jullie tips en adviesen.
Groet, Marnix
16 jaar
de voedingdsdraad van gloeirelais gaat door de 23-polige zwarte stekker naast de chassisbalk voor de accu. deze verbinding brandt door. het simpelste om dit op te lossen is een dikke draad van +accu naar voeding gloeirelais te leggen.
Hallo ik heb ook een partner 19 diesel ik heb het zelfde probleem gehad.Bij mij lag het aan de stekker voor de
accu (die 12 polige) dan weer wel dan weer geen contact De draaden onder de stekker hangen naar beneden
in een grote lus waardoor onder het rijden door het schudden constant aan de stekker word getrokken. Ik heb de draaden met T raps opgevangen dan word de stekker ook weer ontlast of anders de rode draad die naar de gloeispiralen gaat om de stekker heen laten lopen (by pass)
Groet pjups
16 jaar
ik heb dit probleem ook gehad en de anwb heeft voor mij een omleiding gemaakt zoals vervoort 11761 heeft aangegeven werkt weer perfect
groet ben
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar