Ik heb een probleem met mijn peugeot 106 1.1. uit 1992 met 111.000 km.
Als ik een stukje heb gereden gaat het toerental soms lager draaien bij stationair en valt de meestal uit of blijft die net aan draaien. Normaal blijft die gewoon netjes op de 1000 staan.
Net had die dat probleem ook en toen stond de temperatuur meter op driekwart, een beetje hoog dus. De auto reed toen stotterend en nadat ik een lang stuk had gereden met lage toeren begon de temperatuur weer te dalen.
Kan dit een stappenmotor/radiator probleem zijn?.....
Ik hoor het graag als iemand iets meer erover weet..
Met vriendelijk groet,
patrick
p.s. de auto heeft nog een kwaaltje, namelijk als ik aan het rijden ben, hoor ik soms hetzelfde geluid als dat je over zo'n witte streep met hele kleintje onderbrekingen rijdt. Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik hiermee bedoel maar het lijkt alsof er iets aanloopt. Het geluid is altijd snel weer weg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je bij warme motor even de poolklem van de accu loshaald dan moet het eerste probleem wel over zijn, 10 sec is wel genoeg.Je reset dan de computer.
Geluiden zijn altijd moeilijk over de computer dus zul je er even een deskundige bij de dealer mee moeten laten rijden.
Het is verholpen, mijn radiateur was lek en het rare geluidje was van een kogellager die droog stond. Een beetje kopervet en het was weg. Ik heb er nieuwe bougies in en ik moet nog een soort regelaartje vervangen die onder de verdeelkap zit. Deze is namelijk helemaal zwart.
20 jaar
het is alweer een tijd geleden,maar ik lees jullie dialoog en heb de volgende vraag;dat resetten van de computer,moet je dan met draaiende motor de accupool losmaken en maakt het uit welke pool?
20 jaar
Nee!!! nooit bij draaiende motor, en de minpool is het makkelijkst.
Bedankt voor je snelle reactie.
Groet....Paul
20 jaar
Oldtimer, maakt het uit of de motor koud of warm is als je na het resetten weer start?
Groeten,
Jos
20 jaar
Heeft te maken met basis instelling, de basis instelling van de bosch injectie sytemen is bij bedrijfstemperatuur vast gelegd. dus als hij warmer zou worden gaat hij lichter lopen en zou hij harder gaan draaien.DWZ als je bij koude motor de EBE resett de motor bij warme motor hard stationair gaat lopen. (moeilijk hé)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar