Peugeot 106: Probleem 106 1.1.

Bouwjaar: 1992

Ik heb een probleem met mijn peugeot 106 1.1. uit 1992 met 111.000 km.

Als ik een stukje heb gereden gaat het toerental soms lager draaien bij stationair en valt de meestal uit of blijft die net aan draaien. Normaal blijft die gewoon netjes op de 1000 staan.

Net had die dat probleem ook en toen stond de temperatuur meter op driekwart, een beetje hoog dus. De auto reed toen stotterend en nadat ik een lang stuk had gereden met lage toeren begon de temperatuur weer te dalen.

Kan dit een stappenmotor/radiator probleem zijn?.....


Ik hoor het graag als iemand iets meer erover weet..

Met vriendelijk groet,

patrick

p.s. de auto heeft nog een kwaaltje, namelijk als ik aan het rijden ben, hoor ik soms hetzelfde geluid als dat je over zo'n witte streep met hele kleintje onderbrekingen rijdt. Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik hiermee bedoel maar het lijkt alsof er iets aanloopt. Het geluid is altijd snel weer weg.

Basic963

Geplaatst door Basic963 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Als je bij warme motor even de poolklem van de accu loshaald dan moet het eerste probleem wel over zijn, 10 sec is wel genoeg.Je reset dan de computer.
Geluiden zijn altijd moeilijk over de computer dus zul je er even een deskundige bij de dealer mee moeten laten rijden.

Basic963 (0), 20 jaar geleden

Het is verholpen, mijn radiateur was lek en het rare geluidje was van een kogellager die droog stond. Een beetje kopervet en het was weg. Ik heb er nieuwe bougies in en ik moet nog een soort regelaartje vervangen die onder de verdeelkap zit. Deze is namelijk helemaal zwart.

Paul8560 (0), 19 jaar geleden

het is alweer een tijd geleden,maar ik lees jullie dialoog en heb de volgende vraag;dat resetten van de computer,moet je dan met draaiende motor de accupool losmaken en maakt het uit welke pool?

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Nee!!! nooit bij draaiende motor, en de minpool is het makkelijkst.

Paul8560 (0), 19 jaar geleden

Bedankt voor je snelle reactie.
Groet....Paul

Jospeug (0), 19 jaar geleden

Oldtimer, maakt het uit of de motor koud of warm is als je na het resetten weer start?

Groeten,
Jos

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Heeft te maken met basis instelling, de basis instelling van de bosch injectie sytemen is bij bedrijfstemperatuur vast gelegd. dus als hij warmer zou worden gaat hij lichter lopen en zou hij harder gaan draaien.DWZ als je bij koude motor de EBE resett de motor bij warme motor hard stationair gaat lopen. (moeilijk hé)

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.